سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و فرمود : ] به سخنى که از دهان کسى برآید ، گمان بد بردنت نشاید ، چند که توانى آن را به نیک برگردانى . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 1

تبلیغات سیاسی چیست؟

 تلاش عمدی که توسط برخی افراد یا گروه ها با بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی برای کنترل، تغییر یا شکل دادن نگرش ها صورت می گیرد را تبلیغات سیاسی  می نامند.

 اما آنچه در تبلیغات سیاسی بیش از انواع دیگر آن مهم است شناخت روش ها تبلیغاتی و استفاده بجا از آنها برای ایجاد حداکثر تاثیر است.

اگر بنا باشد تبلیغات هدف مورد نظر ما را برآورده سازد حتما باید از تمامی دانش ها بخصوص مردم شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی بهره بگیرد.

 تبلیغات عبارتند  از: بهره‌گیری کم و بیش عمدی، سیستماتیک و طراحی شده از سمبل‌ها که به طور عمد توسط  تلقین و تکنیک‌های روانی مناسب انجام می‌شد و با هدف تغییر و کنترل افکار، عقاید ارزش‌ها و در نهایت تغییر رفتار آشکار افراد، به سوی مسیر تعیین شده، همراه است.ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 88/10/10 و ساعت 9:5 عصر | نظرات دیگران()

متخصصان روابط عمومی‌‌2 باید همه روزه دانش خود را ارتقا دهند و به جای توجه به مخاطب محلی و یا ملی توجه به مخاطب جهانی را نقطه هدف خویش قرار داده و به چگونگی ارتباط با مخاطبانی با زبان‌های گوناگون و قومیت‌های مختلف بیندیشند. به گزارش سرویس نگاهی به وبلاگ‌های خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در وبلاگی به نشانی http://sadjad-1.blogfa.com آمده است: تسلط کامل به دانش رایانه و شناسایی و بهره‌گیری از فرصت‌هایی که می‌تواند این دانش را برای سازمان ایجاد نماید، تسلط به یک یا دو زبان خارجی، ارتباط مستمر با مشتریان در دنیای خارج و شناسایی نیاز‌های آن‌ها، توجه به راهکارهای ارائه شده توسط مخاطبان که با بهره‌گیری از فناوری‌های «وب ‌2» حاصل می‌شود، پاسخگویی سریع به نیاز مخاطب و مشارکت فعال در هم اندیشی‌های مخاطبان و ایجاد اعتماد در مخاطب و باور کردن او به عنوان عضوی از سازمان، از نکات کلیدی و قابل توجه برای متخصصان روابط عمومی‌‌2 است. ساختار تشکیلاتی روابط عمومی‌‌2 نیز با آنچه در حال حاضر مشاهده می‌شود بسیار متفاوت خواهد بود و برخی از تخصص‌ها جای خود را به تخصص‌هایی جدید متناسب با دانش روز خواهد داد. نوع ارتباط و دامنه و گستره ارتباطات در روابط عمومی‌‌2 نیز از برخی حالات سنتی همچون چهره به چهره تغییر خواهد یافت و مخاطب از هرکجا که بخواهد خواهد توانست از طریق صوت و متن و تصویر با روابط عمومی‌ ارتباط برقرار کند.
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در جمعه 88/10/4 و ساعت 11:53 صبح | نظرات دیگران()

مدیر روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: خروج روابط عمومی از موضع انفعالی به فعال از خصوصیات روابط عمومی پویاست. به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس "توانا "، علی سلیمانی در جلسه روابط عمومی‌های آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، افزود: در عصر حاضر با توجه به پیشرفت چشمگیری که در حوزه ارتباطات به وجود آمده و در هر ثانیه میلیون‌ها اطلاعات رد و بدل می‌شود، حساسیت کار روابط عمومی که یکی از مهم‌ترین وظایف محوله‌اش اطلاع رسانی است، کاملاً مشهود است. وی ادامه داد: امروزه با پیشرفت روز افزونی که در ارتباطات جهانی به وقوع پیوسته است، نمی‌توان کشوری قدرتمند را یافت که از لحاظ ارتباطات رئیس و قدرتمند باشد. مدیر روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به خصوصیات روابط عمومی پویا و کار‌آمد، عنوان کرد: توجه جدی به افکار تمام کارکنان، ارائه مشاوره‌های مؤثر به مدیران ارشد سازمان آموزش و پرورش، حفاظت از حریم سازمان آموزش و پرورش در مقابل جو‌سازی‌‌ها، تهدیدها و دروغ پردازی‌ها، خروج روابط عمومی از موضع انفعالی به فعال، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان، مشاوران و مدیران سازمان آموزش و پرورش، تنظیم برنامه مدون و سالیانه، انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف و عدم ممیزی کردن آن به‌ مسئولان از خصوصیات روابط عمومی پویاست. وی گفت: تدوین نظام ارتباطی منسجم، تبلیغی شفاف و روشن، سازماندهی خبری سازمان آموزش و پروش، تقویت ارزش‌ها و ویژگی‌های مطلوب انسانی، هم‌دردی‌ها با خانواده‌ها سازمان، تهیه و تنظیم منشور اخلاقی روابط عمومی، همکاری فعال و مستمر با مطبوعات و رسانه‌ها از وظایف روابط عمومی‌هاست. سلیمانی بیان کرد: جلسات داخلی بین کارکنان و مدیران باید به صورت ماهانه و فصلی برگزار شود.
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در جمعه 88/10/4 و ساعت 11:49 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 7
مجموع بازدیدها: 392539
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو