سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دلها را هوایى است و روى آوردنى و پشت کردنى ، پس دلها را آنگاه به کار گیرید که خواهان است و روى در کار ، چه دل اگر به ناخواه به کارى وادار شود ، کور گردد . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: افزایش آگاهی و تغییر نگرش جامعه بهترین راه پیشگیری از بیماری های ناشی از مصرف نمک است.نمک را از سفره غذایی خود حذف کنید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، دکتر سید علیرضا مروجی در اولین جلسه کمیته بسیج کاهش مصرف نمک افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی میزان مصرف سدیم در بالغین باید کمتر از 2300میلی گرم در روز معادل حدود 5 گرم نمک باشد در حالی که ایران یکی از پر مصرف‌ترین کشورهاست که میانگین مصرف سرانه نمک در روز دو تا سه برابر استاندارد جهانی است.

دکتر سید علیرضا مروجی، با اشاره به اینکه کاهش مصرف نمک تنها به بزرگسالان توصیه نمی شود تصریح کرد: ذائقه هر فرد از دوران کودکی شکل می گیرد که باید به این امر توجه ای ویژه شود.

وی، با بیان اینکه تلاش خانواده در جهت ذائقه سازی سالم در کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است، ادامه داد: به غذای کودک زیر یک سال نمک اضافه نکنید تا ذائقه او به غذاهای شور عادت نکند.

مروجی تاکید کرد: بررسی‌های انجام شده مشخص کرده درصورتی که افراد تنها سه گرم از مصرف روزانه نمک خود را کاهش دهند، حدود 50 درصد از بیماری‌های قلبی عروقی کاهش خواهد یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به اهمیت اطلاع رسانی به جامعه در این راستا تاکید کرد و یادآور شد: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها و دستگاه های اجرایی در این خصوص بسیار راه گشا است.

این گزارش حاکیست: این نشست با حضور کارشناسان واحدهای مرتبط در دفتر معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار و نامه مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در خصوص محورهای برگزاری بسیج ملی کاهش مصرف نمک از 6 دی ماه لغایت 10 بهمن ماه سال جاری شامل ذائقه سازی در کودکان، اصلاح بوفه مدارس، سالمندان، نانوایی ها و بیماری های غیر واگیر (فشار خون، سرطان ها و بیماری های قلبی – عروقی) مطرح و بحث و تبادل 

نظر شد. 

 

 

انتهای پیام/


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 93/10/9 و ساعت 4:55 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 8
مجموع بازدیدها: 392316
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو