سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بسا شیفته دلداده بدان که نام نیکش بر زبانها افتاده [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 6

 همزمان با آغاز فصل گلچینی دهمین جشن گل محمدی و آیین سنتی گلابگیری شهرستان کاشان در کهن باغ شهر ایران ،شهر نیاسر آغاز شد.

دهمین جشن گل محمدی وآیین گلاب گیری سنتی در نیاسر کاشان آغاز شد

همزمان با آغاز فصل گلچینی دهمین جشن گل محمدی و آیین سنتی گلابگیری شهرستان کاشان در کهن باغ شهر ایران ،شهر نیاسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهردار نیاسر در این آیین با اشاره به طلایه دار بودن شهر سبز نیاسر در برگزاری و آغاز جشن گل محمدی و آیین گلابگیری در منطقه کاشان گفت: این جشن و آیین از دیروز در نیاسر آغاز شدو تا 15 خرداد ماه در شهرهای قمصر و برزک کاشان ادامه دارد.
حمیدرضا صادقی سطح زیرکشت گل محمدی در شهر نیاسر را حدود 800 هکتار عنوان کرد و افزود: گلچینی و گلابگیری در این شهر بطور متوسط 10 هزارنفر روزکار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.
به گفته صادقی بیش از 250 کارگاه گلابگیری و 5 واحد صنعتی و نیمه صنعتی در شهر نیاسر در امرگلابگیری و عرقیجات فعالیت دارند .
شهردار نیاسر افزایش گردشگران داخلی و خارجی برای حضور در مراسم گل چینی و آئین گلابگیری سنتی در نیاسرکاشان از ابتدای دهه 80 تاکنون را خاطرنشان کرد و گفت: طی این مدت آمار گردشگران از متوسط 500 هزار آغازشده و در سال گذشته به 2 میلیون نفر افزایش یافته است .
صادقی آمار گردشگران در روزهای میانی هفته در نیاسر را حدود 30 هزار نفر اعلام کرد و گفت : این تعداد گردشگر طی دو روز تعطیلی پایان هفته گذشته به 250 هزار نفر افزایش یافت .
وی تصریح کرد:با آغاز برداشت گل محمدی در منطقه کاشان همه ساله از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه بیش از دو میلیون گردشگر از گلستانهای گل محمدی، مراسم زیبای گل چینی و تولید عطروگلاب سنتی دیدن می کنند.
شهردار نیاسر برگزاری جشن های گل محمدی در کاشان ، اطلاع رسانی و تهیه زیر ساخت های گردشگری را از عوامل رونق صنعت گردشگری در این شهر دانست و آمار گردشگران امسال برای شرکت در آیین گلچینی و مراسم گلابگیری سنتی نیاسر را افزون بر دو و نیم میلیون نفر پیش بینی کرد.
رئیس شورای شهر نیاسر نیز در این مراسم تولید 37 درصد از گل و گلاب ایران را در شهر سبز نیاسر دانست و گفت: افتخار شستشو و عطرافشانی خانه خدا و حرم حضرت امام حسین(ع) و اباالفضل العباس در عتبات عالیات با گلاب ناب گل محمدی کاشان مایه افتخار و مباهات همه ایرانیان در جهان است.
علی زیارتی با تشریح کامل نحوه تهیه گلاب بصورت سنتی از گلهای محمدی برای میهمانان گفت: تفاوت اصلی تولید گلاب سنتی با گلاب صنعتی در اینست که در مراحل تولید گلاب سنتی عطر و اسانس آن جدا نمی شود در حالیکه در مراخل تولید صنعتی گلاب عطر و اسانسش جدا می شود.
دهمین جشن گل محمدی و آئین گلابگیری سنتی نیاسر در منطقه کاشان در حالیکه هیچ یک از مسئولان شهرستان کاشان حضور نداشتند با حضور مسئولان شهرهای نیاسر، قمصر، برزک و نوش آباد و جمع زیادی از گلکاران و گلابگیران ، مردم منطقه و گردشگران در باغ تاریخی تالار شهر سبز نیاسر برگزار شد.
اجرای موسیقی سنتی گروه قاصدک با استفاده از اشعار سهراب سپهری ، شعر خوانی استاد صائم کاشانی و دیگر برنامه های فرهنگی تفریحی از جمله برنامه های دهمین جشن گل محمدی و آئین گلابگیری سنتی شهر سبز نیاسر بود که با استقبال مدعوین و میهمانان در جشن گل محمدی روبرو شد .
یادآور می شودشهر سبز نیاسر در 30 کیلومتری غرب شهرستان کاشان علاوه بر برگزاری جشن گل محمدی و آئین گلابگیری وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر بنای چارتاقی ساسانی، باغ تالار، غار رئیس، آبشار زیبا و درختان کهنسال است که پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی به این شهر است.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 90/2/24 و ساعت 12:38 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 13
مجموع بازدیدها: 392610
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو