سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نیکوترین خوى زنان زشت‏ترین خوى مردان است : به خود نازیدن و ترس ، و بخل ورزیدن . پس چون زن به خویش نازد ، رخصت ندهد که کسى بدو دست یازد ، و چون بخل آرد ، مال خود و مال شویش را نگاه دارد ، و چون ترسان بود ، از هر چه بدو روى آرد هراسان بود . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: در حال حاضر متوسط هدر رفت آب در سطح روستاهای اصفهان 40 درصد است در حالی که متوسط کشور حدود 30 درصد بیان شده است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان اصفهان:
متوسط هدر رفت آب در روستاهای اصفهان 40 درصد است

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: در حال حاضر متوسط هدر رفت آب در سطح روستاهای اصفهان 40 درصد است در حالی که متوسط کشور حدود 30 درصد بیان شده است.

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان نیوز با بیان اینکه عدد پذیرفته شده مطلوب متوسط هدر رفت آب در سطح جهان افزون بر 10 تا 15 درصد است، اظهار داشت: عدد کشورهای پیشرفته‌ای مانند هلند و آلمان در این راستا بیش از دو تا سه درصد بیان شده که در مقایسه با روستاهی استان اصفهان که 40 درصد است باید فکری اساسی و اقداماتی عاجل صورت بگیرد.
وی فرسودگی و طول عمر شبکه‌های توزیع آب روستاهای استان اصفهان را سبب هدر رفت بخش نسبتا عظیمی از آب شرب در این روستاها دانست و افزود: میزان هدر رفت آب که به صورت نشست از شبکه‌های آب شرب از تولید تا توزیع صورت می‌گیرد افزون بر 9 درصد آب تولیدی شرکت آب و فاضلاب روستایی در سطح استان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان تصریح کرد: آب تولیدی که در سطح 870 روستای زیر پوشش این شرکت در استان با زحمت زیاد و هزینه‌های گزافی تولید می‌شود به وسیله هدر رفت و تلفات در اثر فرسوده بودن اجزا مختلف شبکه آب شرب از تولید تا توزیع هدر می‌رود.
محمدی با اشاره به اینکه تلفات و هدر رفت آب از سه جنبه کمی، کیفی و خسارات وارده شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان را دچار زحمت و مشکل می‌کند، خاطرنشان کرد: کنترل تلفات آب در سطح روستاهای این استان به علت پراکندگی و سختی کار مستلزم هزینه‌های سنگینی است که حدود 9 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش 50 درصد از این تلفات لازم است.
وی تعداد روستاهای با هدر رفت بیش از 50 درصد آب تولیدی در استان اصفهان را 290 روستا دانست و گفت: حجم هدر رفت این آب‌ها افزون بر 5.5 میلیون مترمکعب یعنی 5 میلیارد و 500 میلیون لیتر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان افزود: برای مهار هدر رفت و تلفات آب در روستاهای اصفهان 15 برنامه عملیاتی مشخص تدوین شده که اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع و انتقال آب، تعویض کنتورهای خراب، نصب کنتور برای مشرکان فاقد کنتور و تعمیر و نوسازی شیرآلات شبکه از عمده‌ترین فعالیت‌های در نظر گرفته است.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/2/26 و ساعت 11:36 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 20
مجموع بازدیدها: 392946
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو