سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
اگر مستحبها به واجبها زیان رساند ، مستحبها را واگذارید . [نهج البلاغه]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 26

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیر گروه پزشکی ـ اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: براساس نتایج تحقیقات به دست آمده، آلودگی هوا سبب نازایی و عقیمی 10 درصد زوج‌های اصفهانی شده است.

 

مدیر گروه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
آلودگی هوا 10 درصد زوج‌های اصفهان را عقیم کرده است

خبرگزاری اصفهان نیوز: مدیر گروه پزشکی ـ اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: براساس نتایج تحقیقات به دست آمده، آلودگی هوا سبب نازایی و عقیمی 10 درصد زوج‌های اصفهانی شده است.

رضا اسحاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان نیوز با اشاره به اینکه مجموعه‌ای از بیماری‌های تنفسی آلرژیک، بیماری‌های جسمی، روانی و اجتماعی به آلودگی هوا نسبت داده شده است، بیان داشت: آلودگی هوا متهم به افزایش بیماری شکاف لب و کام، عقیمی و نازایی، بیماری‌های گوارشی، پوستی و بیماری‌های روانی مانند افسردگی، اضطراب و پرخاشگری است که این بیماری‌های روانی بیشتر از دو عامل دیگر زندگی انسان‌ها را در معرض تهدید قرار داده است.
وی با بیان اینکه تعامل دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های اجرایی در کاهش آلودگی زیست محیطی موثر است، افزود: برای جابه‌جایی سنگی که در راه سلامت و بهداشت جامعه قرار گرفته است نیازمند کار تیمی و گروهی بوده که این کار با همکاری دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.
مدیر گروه پزشکی ـ اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: سیاست‌گذاری کلان دولت در افزایش و توسعه وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش سطح آگاهی فردی و افزایش باور اجتماعی مردم در این زمینه راهگشا است.
وی ادامه داد: زمانی که فردی بداند حمل و نقل خودرو تک سرنشین سبب افزایش آلوگی محیط زیست شده و تبعات آن او و خانواده را نیز درگیر می‌کند، از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کرده و این کار در کاهش آلودگی هوا موثر است.
اسحاقی با اشاره به اینکه دوچرخه سواری در اصفهان ریشه تاریخی داشته است، تصریح کرد: با گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه و اختصاص مکانی در شهر برای تردد دوچرخه، می‌توان در گسترش این فرهنگ تلاش کرد.
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کم تحرکی در جامعه و در قشر بانوان در حال افزایش است، گفت: استفاده از دوچرخه می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.
اسحاقی بیان داشت: امیدوارم با طراحی دوچرخه‌هایی که در عین حفظ حجاب بانوان امکان استفاده از دوچرخه را برای زنان فراهم کند شاهد افزایش استفاده بانوان دوچرخه سوار در سطح شهر اصفهان باشیم.
مدیر گروه پزشکی ـ اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اصفهان از نظر رعایت مسائل زیست محیطی در کشور مقام نخست را دارد اما به دلیل وجود برخی کارخانجات در غرب اصفهان آلودگی هوا در حال افزایش است.
وی با اشاره به اینکه باید برای جا به جایی این کارخانه‌ها فکری کرده و مکانی را در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: با عدم جا به جایی این کارخانه‌ها در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افزایش بیماری‌های حاصل از آلودگی هوای اصفهان توسط این کارخانه‌ها بوده و هزینه درمان این بیماران چندین برابر هزینه جا به جایی کارخانه است.

 

منبع: فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/3/1 و ساعت 1:57 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 81
مجموع بازدیدها: 393364
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو