سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ای مردم! بدانید که کمال دین جستجوی دانش و عمل به آن است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

خبرگزاری اصفهان نیوز: دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده هندوانه به علت داشتن پتاسیم فراوان فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 

در گفتگو با فارس عنوان شد؛
مصرف هندوانه فشارخون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد

خبرگزاری اصفهان نیوز: دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده هندوانه به علت داشتن پتاسیم فراوان فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

سید مرتضی میرلوحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان نیوز اظهار داشت: مصرف هندوانه، موز و خربزه به علت بالا بردن قند خون به افراد دیابتی توصیه نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه مصرف گردو سبب بالا رفتن کلسترول مفید خون می‌شود که جلوگیری از ناراحتی‌های قلبی است، بیان داشت: در حالی که مصرف آجیل برای افراد مبتلا به دیابت مضر است مصرف کم گردو توسط این افراد از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در آنها پیشگیری می‌کند‌.
دبیر مجمع خیریه‌های درمانی استان اصفهان با اظهار اینکه خوردن میوه با پوست سبب کنترل قند خون می‌شود، خاطرنشان کرد: خوردن میوه با پوست به ویپه سیب برای افراد دیابتی به علت فیبر موجود در پوست میوه‌ها و کمترل قند خون توسط آن بسیار مفید بوده و سبب کاهش چربی خون می‌شود.
وی با بیان اینکه هرچه فیبر بیشتر باشد ماندگاری آن در روده کمتر و به تبع آن میزان آزاد شدن گلوکز کمتر می‌شود، افزود: مصرف فیبر فراوان در میوه‌ها برای افراد دیابتی تنها با نظر پزشکان متخصص امکان‌پذیر است.
میرلوحی ‌تصریح کرد: دیابت دو نوع است که دیابت نوع یک وابسته به انسولین بوده و به آن دیابت جوان گفته می‌شود زیرا بیشتر در سن شش تا 11 سال شایع بوده و دیابت نوع دوم دیابت غیر وابسته به انسولین است که در میان سالی و از 40 تا 45 سالگی بیشتر شایع است.
دبیر مجمع بیماران خاص استان اصفهان گفت: دیابت نوع اول بیشتر به دلیل بیماری‌های ویروسی دوران کودکی و بیماری‌های ایمونولوژیکی با تاثیر قراردادن سیستم دفاعی بدن ایجاد می‌شود.

 

منبع: فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/3/1 و ساعت 2:17 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 70
مجموع بازدیدها: 393631
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو