سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دنیا همچون مار است سودن آن نرم و هموار ، و درون آن زهر مرگبار . فریفته نادان دوستى آن پذیرد ، و خردمند دانا از آن دورى گیرد . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان از انعقاد قرارداد خواهرخواندگی این شهر با دو استان نبطیه و بعلبک لبنان در سال آینده خبرداد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان:
اصفهان با 2 شهر لبنان خواهرخوانده می‌شود
خبرگزاری اصفهان:  معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان از انعقاد قرارداد خواهرخواندگی این شهر با دو استان نبطیه و بعلبک لبنان در سال آینده خبرداد.
به گزارش خبرگزاری اصفهان:  به نقل از روابط عمومی اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان حبیب‌الله تحویل‌پور افزود: در سال آتی تعداد خواهرخوانده‌های اصفهان به 16شهر افزایش می‌یابد.
وی بیان داشت: مذاکرات لازم برای اضافه شدن چهار شهر بزرگ جهان شهرهای بعلبک لبنان، اولسان کره‌جنوبی ، استانبول ترکیه و کربلای عراق انجام شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرهای بعلبک لبنان، استانبول ترکیه، اولسان کره‌جنوبی و کربلای عراق شهرهایی هستند که با درخواست آنان در زمینه خواهر‌خواندگی با اصفهان موافقت صورت گرفته است، اظهار امیدواری کرد.
وی ادامه داد: دیروز طی نشستی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید عماد مغنیه سفیر لبنان پیشنهاد انعقاد قرارداد خواهر خواندگی یکی استان‌های سور، نبطیه، بعلبک و سور لبنان با اصفهان را داد که با توجه به اینکه مذاکرات در زمینه خواهرخواندگی بعلبک با اصفهان انجام شده این استان در اولویت قرار دارد و علاوه بر این احتمال می‌رود استان نبطیه نیز با این شهر خواهر خوانده شود.
وی اضافه کرد: مقدمات خواهرخواندگی اصفهان با بعلبک لبنان فراهم شده و فقط امضای مسوولان این دو شهر باقی مانده که امید است در سال آینده این مهم محقق شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری با بیان اینکه تعداد خواهر خوانده‏های این کلان شهر در سال آینده به 16 شهر افزایش می‌یابد، اظهار داشت: تبادل استاد و دانشجو، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، استفاده از مراکز تخصصی درمانی و تعامل بازرگانی در حوزه فعالیت‌های اتاق بازرگانی از جمله امتیازات شهرهای خواهر‌خوانده است.
وی تاکید کرد: توسعه خواهر خواندگی منجر به همکاری‏های مشترک در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و علمی می‌شود.
تحویل‌پور ادامه داد: شهر اصفهان در حال تکمیل حلقه همسایه‏های کشور در قالب خواهر خواندگی است که می‏توان در این زمینه به شهر لاهور پاکستان، ایروان ارمنستان، سن پترزبورگ روسیه و کویت اشاره کرد.
وی افزود: امید است در سال آتی شهرهای استانبول ترکیه و کربلای عراق به خواهرخوانده‏های شهر اصفهان اضافه شوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: اگر وضعیت افغانستان ثبات یابد، شهر اصفهان با یکی از شهرهای سمرقند یا هرات خواهر خوانده می‌شود تا این کلان شهر حلقه خواهرخواندگی خود را با همسایه‏های کشور جمهوری اسلامی تکمیل کند.
به نقل از :خبرگزاری فارس

 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 88/12/27 و ساعت 1:9 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392802
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو