سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و او را از توحید و عدل پرسیدند ، فرمود : ] توحید آن است که او را به وهم در نیارى و عدل آنست که او را بدانچه درخور نیست متّهم ندارى . [نهج البلاغه]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

خبرگزاری اصفهان نیوز: نایب رئیس شورایعالی استان‌ها گفت: تمام پروژه‌های شهری اصفهان در مدت زمانی که به مردم وعده داده ‌شد به افتتاح رسید، اما متروی اصفهان تنها قولی بود که نتوانستم در زمان مقرر شده به آن عمل کنم.

به گزارش خبرگزاری اصفهان نیوز، عباس حاج‌رسولیها پیش از ظهر امروز در جمع معاونان و مدیران برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری‌های کلانشهرها کشور، با اشاره به سرعت در اجرای پروژ‌ه‌ها در شهرداری اصفهان، اظهار داشت: بیشتر پروژه‌های این شهر در یک سال یا حتی کمتر از یک سال به بهره‌برداری می‌رسند.
وی در ادامه به پروژه مترو به عنوان تنها پروژه‌ای که هنوز تحقق نیافته است اشاره کرد و بیان داشت: متروی اصفهان در ساختار دولتی گیر کرده و در حال حاضر 10 سال است که مردم اصفهان چشم به راه تحقق این پروژه هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: یک‌هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای تحقق متروی اصفهان نیاز است و در صورتی مجلس پول مورد نیاز این پروژه را بدهد تا دو ماه آینده زیر ساخت‌های مربوطه را فراهم می‌کنیم.
وی بیان داشت: هر چهار سال یک بار راجع به پروژه‌های شهر از مردم نظرسنجی می‌شود و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، تاکنون رضایتمندی نسبی در سطح شهر حاکم بوده است، اما در مورد بحث مترو از تمام شهروندان اصفهانی عذرخواهی می‌کنم.
حاج‌رسولیها با بیان اینکه روند اختصاص یک میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به متروی اصفهان هرچه سریع‌تر باید پیگیری شود تا مشکلات این پروژه در زمینه تامین زیرساخت‌ها برطرف شود، گفت: در صورتی که پروژه متروی اصفهان در اختیار مدیریت شهری بود، طی سه سال تا سه سال و شش ماه با استفاده از ظرفیت پیمانکاران و متخصصان بومی این شهر، آن را در اختیار مردم قرار می‌دادیم.
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌ریزی یکی از ابتدایی‌ترین تعریفات در مدیریت واحد شهری است، اظهار داشت: با دو مقوله برنامه‌ریزی 30 ساله و سند چشم‌انداز 20 ساله به این بحث وارد شدیم.
رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: برنامه‌های مدیریت شهری بر اساس سند چشم انداز 20 ساله و برنامه‌های پنج ساله تدوین می‌شود و سند چشم‌انداز کشور به عنوان پشتوانه‌های برنامه‌های شهرداری است.
وی افزود: برنامه اول، دوم و سوم سپری شده و از سال آینده برنامه پنج ساله چهارم شهرداری‌ آغاز می‌شود.
حاج‌رسولیها با بیان اینکه شهرداری‌ در اجرای برنامه 20 ساله به نحو مطلوبی در حال پیشرفت است و برنامه پنج ساله چهارم شهرداری اصفهان در شهریور ماه سال جاری تدوین می‌شود، تصریح کرد: طی شش ماه معاونت برنامه‌ریزی شهرداری اصفهان کار مطالعاتی در برنامه درازمدت خود را آغاز کرد و حدود 3 هزار ساعت کار کارشناسی برای تدوین این برنامه انجام شد، همچنین این برنامه در کمیسیون‌های مختلف شورا از جمله کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: بعد از برنامه‌ریزی به سازماندهی نیاز است که بعد از دو شورای اول به دنبال این موضوع بودیم.
نایب رئیس شورایعالی استان‌ها با اشاره به اقدامات و پیگیری شهرداری اصفهان در موضوعات مختلف، گفت: بانک شهر بعد از گذشت 10 سال از مطرح کردن آن در اصفهان راه‌اندازی شد، همچنین بحث رادیو شهر نیز به منظور تقویت ارتباط با شهروندان دنبال شده است.
وی ادامه داد: در زمان حضورم در رادیو اصفهان برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات مردم، معمولا مباحثی از سوی شهروندان مطرح می‌شود که ضرورت راه‌اندازی رادیو شهر را برای کلانشهرها بیش از پیش ضروری می‌کند.
حاج‌رسولیها در ادامه با اشاره به مناطق شهری اصفهان اظهار داشت: در آغاز کار شورای اسلامی شهر اصفهان، این شهر دارای 10 منطقه بود به نحوی که بخش‌های محروم و برخوردار در یک منطقه قرار داشتند، اما به تدریج مدیریت ساختار مناطق را گسترش یافت و در حال حاضر شهر اصفهان دارای 14 منطقه شهری است.
وی اضافه کرد: با الحاق خوراسگان به شهر اصفهان مناطق شهری اصفهان از 14 به 15 منطقه افزایش می‌یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در گذشته جای دو معاونت برنامه‌ریزی و فرهنگی در شهرداری اصفهان خالی بود، گفت: اکنون با راه‌اندازی این دو معاونت بسیاری از مسائل به راحتی قابل حل است، همچنین در صورتی که معاونت سومی به نام معاونت هماهنگی در شهرداری‌ها ایجاد شود بی‌شک شهرداری از لحاظ ساختار کامل می‌شود.

 

منبع: فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 89/3/6 و ساعت 3:5 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 393286
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو