سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه دانشی را پنهان کند، گویی نادان است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

خبرگزاری اصفهان نیوز: عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس اوراق بهادار گفت: اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اثر کمی روی نحوه و قیمت‌های ذوب‌آهن اصفهان می‌گذارد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس اوراق بهادار:
هدفمند کردن یارانه‌ها روی قیمت‌های ذوب‌آهن کمترین اثر را دارد

خبرگزاری اصفهان نیوز: عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس اوراق بهادار گفت: اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها اثر کمی روی نحوه و قیمت‌های ذوب‌آهن اصفهان می‌گذارد.

 به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، قاسم محسنی در بازدید از ذوب‌آهن اصفهان به منظور آشنایی بیشتر با این شرکت و توانمندی‌های این مجموعه بزرگ صنعتی و اقتصادی با اشاره به وضعیت مناسب ذوب‌آهن اصفهان از نظر تولید، سوددهی و شرایط مطلوب آن برای حضور در بورس اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌های موجود، مدیران این شرکت علاقمند هستند که ذوب‌آهن هرچه زودتر در بورس پذیرفته شود، زیرا این امر امکان سوددهی بیشتر و توسعه بهتر را فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: ذوب‌آهن اصفهان از نوعی تکنولوژی برخوردار است که هم‌اکنون گازهایی که در فرایند تولید حاصل می‌شود به عنوان انرژی در نیروگاه‌ها و بخش‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌دهد و بنابراین وابستگی آن به انرژی برق و گاز در مقایسه با صنایع دیگر بسیار کمتر است.
عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس اوراق بهادار ادامه داد: در نتیجه هدفمند کردن یارانه‌ها بر ذوب‌آهن اصفهان اثر کمی می‌گذارد.
وی با بیان اینکه ذوب‌آهن اصفهان با توجه به سودآوری سال‌های قبل، مزیت نسبی و توانمندی‌هایی که در بخش تولید و نوع تکنولوژی دارد می‌توان از نظر توان سودآوری و تداوم سود روی آنان حساب کرد، افزود: به همین دلیل با پذیرش این شرکت در بورس پیش‌بینی می‌شود استفبال خوبی از سهام آن به عمل آید.
محسنی اطلاعات مالی شفاف و تعهد مدیریت به شفافیت اطلاعات را برای پذیرش در بورس بسیار مهم دانست و گفت: در بورس سرمایه‌گذاران انتظار دارند علاوه بر شفافیت اطلاعات سهام صنایع مختلف نیز عرضه شود تا ریسک سرمایه‌گذاری آنها کاهش یابد، بنابراین با ورود ذوب‌آهن اصفهان به بورس به عنوان صنعت بزرگ و مادر، صنعت فولاد تقویت می‌شود و به طور طبیعی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ‌تر و بیشتر برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.
وی یکی دیگر از مزایای ذوب‌آهن اصفهان را خودکفایی، تاثیر اندک هدفمند کردن یارانه‌ها بر آن و قابل رقابت بودن محصولات این شرکت دانست و اظهار داشت: انتظار داریم با ورود این مجموعه صنعتی به بورس تحول مثبتی برای کارکنان آن فراهم شود.
معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس اوراق بهادار گفت: طبق مقررات بورس، مقررات راهبردی و راهبری شرکت‌ها در ذوب‌آهن اصفهان نیز باید رعایت شود و علاوه بر منافع سهامدار منافع کارکنان آن نیز مورد توجه قرار گیرد، زیرا همه مجموعه‌ها از سهامداران و کارکنان می‌توانند از منافع این مجموعه اقتصادی و صنعتی بهره‌مند شوند.
وی در مورد لایحه توسعه ابزارها و نهادهای مالی و مزایای آن بیان داشت: در قانون مصوب سال 1384 براساس پیش‌بینی نحوه تعریف ابزارهای مالی جدید مقرر شد، سازمان بورس ابزارهای مالی جدید را پیشنهاد و به شورای بورس تحویل دهد و پس از تصویب قابل اجرا باشد، اما مشکل این قانون معلوم نبودن وضعیت مالی کسانی بود که از خرید این اوراق بهادار یا افزایش قیمت آن یا سودهایی که تقسیم می شود بهره می‌برند.
محسنی ادامه داد: با تصویب لایحه قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالیاتی، برای تمام اوراق بهاداری که مجوزشان را از سازمان بورس واوراق بهادار دریافت کنند معافیت مالیاتی بر سود دریافتی و درآمدی که ناشی از افزایش قیمت و همچنین نقل و انتقال آن باشد پیش‌بینی شد.
وی با بیان اینکه اگر اوراق بهادار از نوع اوراق با درآمد ثابت باشد سودی که شرکت ناشر اوراق بهادار و پردازنده این اوراق پراخت می‌کند، جزو هزینه‌های قابل قبول مالیاتی قلمداد می شود، گفت: به لحاظ مالیاتی بودن این قانون حمایت‌کننده‌ای برای سرمایه‌گذاران است.
عضو هیئت مدیره بورس اوراق بهادار گفت: این قانون اجرایی است و اوراق بهاداری که به این ترتیب منتشر شود می‌توانند از این معافیت استفاده کنند.
وی اضافه کرد: سازمان بورس هم در حال طراحی ابزارهای مالی جدید بوده که بعضی از آنها تصویب و قابل اجرا و بعضی هم در دست اقدام است.

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/3/9 و ساعت 4:17 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 393264
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو