سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دشمن ترینِ بندگان نزد خداوند سبحان، کسی است که جز در اندیشه شکم و شرمگاهش نیست . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

 معاون آموزش و نوآوری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: در سال تحصیلی 89 ـ 90 ثبت‌نام 850 هزار دانش‌آموز را در استان پذیرا هستیم.

در سال تحصیلی 89 ـ 90؛
850 هزار دانش‌آموز در اصفهان ثبت‌نام می‌شوند

 معاون آموزش و نوآوری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: در سال تحصیلی 89 ـ 90 ثبت‌نام 850 هزار دانش‌آموز را در استان پذیرا هستیم.

 سعید زائری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق بخشنامه ارسالی به کل مدارس دولتی ثبت نام دانش‌آموزان باید بدون هیچ‌گونه وجهی انجام شود و نباید از اولیا بابت کمک‌های مردمی هزینه‌ای دریافت شود، اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش ما بدون کمک‌های مردمی با مشکل مواجهه می‌شود و خانواده‌ها باید در سبدهای هزینه‌های خود کمک به مدارس را در اولویت کارها قرار دهند و بدانند که این نوع کمک‌ها سطح آموزش را در مدرسه‌ها به حد مطلوبی بالا می‌برد.
وی افزود: آموزش و پرورش برای مدارس غیردولتی هزینه‌های را برای ثبت‌نام دانش‌آموزان مشخص می‌کند، اما برای مدرسه‌های دولتی این کمک‌های مردمی است که آنها را زنده نگاه داشته و به مراحل رشد و توسعه می‌رساند.
معاون آموزش و نوآوری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه طبق قانون هیچ مدیری در مدارس دولتی نمی‌تواند موقع ثبت‌نام از دانش‌آموزان هزینه‌ای دریافت کند، اما از ابتدای آبان سال تحصیلی هر مدرسه‌ای با ارائه برنامه‌های انجمن اولیا ضمن دعوت از آنان می‌توانند از کمک‌های مردمی و اولیا دانش‌آموزان به شکل داوطلبانه استقبال کنند.
وی با بیان اینکه اعتقادی به کلاس‌های تقویتی که باید برای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس تشکیل شود، نداریم، خاطرنشان کرد: ساعت‌های که آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس‌های دانش‌آموزان در نظر گرفته کافی است، اما در برخی از مدارس مجوز کلاس‌های فوق برنامه صادر شده و اولیای که برای تدریس خصوصی دانش‌آموزان مراجعه می‌کنند در واقع در صدد افزایش معلومات فرزندان خود در حد بالاتر از کلاس درس هستند.
زائری در پاسخ به سئوالی که آیا معلمی حق تخلف در کلاس درس را دارد و اگر رفتار معلم برخلاف شئون اخلاقی باشد چه عکس‌العملی باید داشت، گفت: در حال حاضر 65 هزار فرهنگی در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند و در جامعه‌ای با چنین آماری انجام یک خلاف برای آموزش و پرورش بار سنگینی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش تنها ارگانی است که با خانواده‌ها ارتباط مستقیمی 100 درصدی دارد، اظهار داشت: معلمان انسان‌های شریفی‌اند و نمی‌توانیم آن را برای آنان شغل محسوب کنیم، بلکه آنها در مقابل دانش‌آموزان احساس مسئولیت مهمی دارند و باید در برابر فرصتی که در اختیار آنان گذاشته شده کمال استفاده را برای هدایت دانش‌آموزان به کار ببرند.
معاون آموزش و نوآوری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در سال تحصیلی 89 ـ 90 ثبت‌نام 850 هزار دانش‌آموز را در استان پذیرا هستیم، گفت: طبق بخشنامه ارسالی به روسای 40گانه استان اصفهان آنان موظف‌اند که با جدیت براساس دستوالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان مقاطع مختلف را در مدارس نزدیک به مل زندگی آنها انجام دهند.
وی یکی از مهم‌ترین پایه‌های تحصیلی را مقطع اول ابتدایی دانست و اظهار داشت: پیش‌بینی ما برای سال تحصیلی جدید در این مقطع ثبت‌نام 66 هزار دانش‌آموز است.
زائری با بیان اینکه هر دانش‌آموزی در طول 12 سال تحصیلی خود شناسنامه سلامت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: شناسنامه سلامت دانش‌آموزان با ارتقای دوره تحصیلی همراه آنان بوده و تمام اطلاعات پزشکی دانش‌آموزان از پایه اول ابتدایی تا پیش‌دانشگاهی به طور کامل در آن درج شده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال برای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی 50 پایگاه تست سنجش از 29 خرداد ماه کار خود را آغاز کرده و طی دو ماه فعالیت آمارهای لازم را ارائه می‌دهند.
معاون آموزش و نوآوری اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: در سال گذشته در طرح سنجش دانش‌آموزان پایه ابتدایی 49 پایگاه با 400 نیرو فعالیت داشتند که امسال 50 پایگاه را با همین تعداد نیرو برپا کرده که 14 پایگاه آن در شهر اصفهان برپا است.
وی اظهار داشت: در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان بیشترین تست‌ها روی شنوایی، بینایی و گفتار درمانی دانش‌آموزان است که در کنار آنها ناهنجاری‌های این کودکان توسط کارشناسان مربوطه شناسایی و به پزشکان متخصص ارجاع داده می‌شوند.
زائری با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان سال تحصیلی 89 ـ90 گفت: ثبت‌نام در پایه‌های مختلف ابتدایی از 24 خرداد تا 25 مرداد، مقاطع راهنمایی هفتم تیرماه تا 14 شهریور و مدارس متوسطه از 21 تیر تا 14 مرداد طبق دستورالعملی‌های ارسالی به روسای 40گانه استان اصفهان انجام می‌شود.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 89/3/17 و ساعت 4:3 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 70
مجموع بازدیدها: 393655
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو