سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوستی، یکی از دو [نوع] خویشاوندی است[ : خویشاوندی سببی و نَسَبی] . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

معاون صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: از 270 رشته شناسایی شده صنایع دستی در کشور 196 رشته آن در اصفهان قرار دارد.

معاون صنایع دستی اصفهان:
196 رشته صنایع دستی در اصفهان قرار دارد

معاون صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: از 270 رشته شناسایی شده صنایع دستی در کشور 196 رشته آن در اصفهان قرار دارد.

احمد ادیب  اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنایع دستی در کشور مطرح است.
وی با بیان اینکه تا سال 86 حدود 13 رشته صنایع دستی که منسوخ شده یا در حال منسوخ شدن بودند را شناسایی کرده‌ایم، افزود: از این تعداد برای پنج رشته مجددا کارگاه حفظ و احیا را راه‌اندازی کردیم و بقیه رشته‌ها را به چرخه حیات بازگرداندیم.
معاون صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به سازماندهی فروشگاه‌های صنایع دستی در سطح استان اشاره کرد و گفت: کنترل ورود مصنوعات خارجی که به نام صنایع دستی به میدان امام وارد می‌شود، آغاز شده است.
ادیب خاطرنشان کرد: تاکنون در حدود 60 درصد مصنوعات خارجی میدان امام را جمع‌آوری کرده‌ایم و امیدواریم تا دو ماه آینده این کار به نتیجه برسد.
وی اعتبارات سال گذشته صنایع دستی استان را 345 میلیون تومان و اعتبارات پیش‌بینی شده امسال را دو برابر عنوان و خاطرنشان کرد: ما این توانمندی را داریم که تا 1،5 میلیارد تومان بودجه صنایع دستی را جذب کنیم.
معاون صنایع دستی استان اصفهان به احیا رشته‌های گلابتون، زربافی، قفل سازی و لایه چینی، نقاشی پشت شیشه و آیینه که از رشته‌های منسوخ شده است اشاره کرد و افزود: روی رشته فیروزکاری کار شده و آموزش‌های لازم در این ارتباط داده شده و امیدواریم بقیه رشته‌ها نیز احیا و فعال شوند.
وی به وجود صنایع دستی متعدد در بخش زواره اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین محوری که می‌تواند به این صنایع رونق بخشد احیای بازارچه زواره است.
ادیب ابراز امیدواری کرد با کمک دوستان و سازمان میراث فرهنگی و معاونت حفظ، احیا و مدیریت شهرستان یکی دو کارگاه در بازارچه زواره مستقر و آغاز به فعالیت کنند.
معاون صنایع دستی استان اصفهان به حفظ، احیا و راه‌اندازی هنر حجاری (سنگ تراشی) روستای لاسیب که قدمت چند هزار ساله دارد تاکید کرد و اظهار داشت: در موزه بخش زواره پایگاه آموزشی راه‌اندازی شده و از استادکاران برای آموزش در این پایگاه استفاده می‌شود.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/3/22 و ساعت 2:46 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392760
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو