سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چشمها پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خشکسالی در سال گذشته خسارت‌های بسیاری به کشاورزان استان وارد آورده است و کاهش ‌35 درصدی تولیدات کشاورزی از تبعات خشکسالی است.

 

محمد نصراصفهانی در جمع خبرنگاران میزان خسارت وارد شده در اثر خشکسالی به بخش کشاورزی در سال گذشته را ‌11 هزار میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: خشکسالی 2 سال گذشته سبب شد تا علاوه بر خشک شدن ‌40 درصد قنات‌ها و ‌40 درصد چشمه‌ها بسیاری از منابع آب سطحی و زیرزمینی را از دست بدهیم.

وی با اشاره به رتبه بالای استان اصفهان در تولید گل افزود: سرانه مصرف گل در میان هر ایرانی سالانه تنها 6 شاخه گل است که رقم بسیار پایینی است در حالی که با سرمایه‌گذاری و بسترسازی برای استفاده از گل در این بخش می‌توان به اشتغالزایی خوبی رسید.

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به این که در سال گذشته ‌99 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب در بخش کشاورزی انجام شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی شده است که برای سال جاری نیز ‌125 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم.

نصراصفهانی با اشاره به این که در سطح کشور ‌93 درصد آب در بخش کشاورزی و ‌7 درصد باقیمانده در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه زاینده‌رود ‌75 درصد آب در بخش کشاورزی و بقیه این میزان در سایر بخش‌ها مصرف می‌شود.

وی همچنین به واردات محصولات کشاورزی مانند میوه‌ها به کشور اشاره کرد و گفت: یارانه‌ای که کشورهای دیگر صرف تولید و ارائه محصولات کشاورزی می‌کنند سبب افزایش واردات و پایین بودن قیمت میوه‌های وارداتی شده است.

قائم مقام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به این که بخش کشاورزی نیازمند دریافت یارانه است، افزود: در صورت دریافت نکردن یارانه، توانایی رقابت با کشورهای دیگر در زمینه کشاورزی را نداریم.

وی با اشاره به تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک برای نخستین بار در استان اصفهان بیان کرد: احداث ‌700 کیلومتر کانال آبرسانی نیز از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی این استان بوده است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/3/22 و ساعت 2:49 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 24
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392768
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو