سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرکه بر دوستش خُرده گیری کند [و بخواهد مو را از ماست بکشد]، دوستی اش گسسته می شود . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران ملی بوده و اعتباری افزون بر 4 میلیارد یورو نیاز دارد.

مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان:
قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران 4 میلیارد یورو اعتبار نیاز دارد

 مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران ملی بوده و اعتباری افزون بر 4 میلیارد یورو نیاز دارد.

هوشنگ عشایری اظهار داشت: پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ اصفهان ملی بوده و اعتباری افزون بر 4 میلیارد یورو نیاز دارد که زیرسازی آن در حال حاضر توسط دولت در حال انجام است و در نظر داریم احداث ریل، سیستم ناوگان، ایمنی و تاسیس ایستگاه‌های کنترل را به صورت فاینانس به سرمایه‌گذار واگذار کنیم.
وی با اشاره به پروژه سریع‌السیر قطار اصفهان ـ‌ تهران اظهار داشت: بودجه‌ای که در سال جاری به این پروژه اختصاص یافته قابل ملاحظه است.
وی به رقم اختصاص یافته برای قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران اشاره کرد و بیان داشت: این مقدار در ابتدا 70 میلیارد تومان بود و پس از اصلاح قانون بودجه این مبلغ به 50 میلیارد تومان رسید.
مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان گفت: همچنین با شرکت‌هایی از کشورهای اسپانیا و اتریش و یک شرکت ایرانی در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری پس از پایان زیرسازی‌های این قطار برای ادامه فعالیت آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حال بررسی شرکت‌هایی که اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران داشته‌اند، هستیم، افزود: سود فاینانس و مبالغی که برای بیمه و موارد دیگر این شرکت‌ها در نظر دارند باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.
عشایری در مورد زمان پایان زیرسازی این قطار افزود: از ابتدای مدیریت خود در سال 1387 نیز گفته‌ام که تا پایان سال 90 مراحل زیرسازی این پروژه به پایان می‌رسد و با توجه به بودجه و اعتبار اختصاص یافته انتظار داریم این مسئله محقق شود.
وی با اشاره به اینکه البته در همین راستا دیدارهایی انجام شده که از جمله در چند روز گذشته دیداری با نماینده‌ای از کشور اسپانیا انجام شد، بیان داشت: بررسی اقدامات مختلف و همچنین طرح‌های بزرگ در حال اجرا و ایجاد همکاری بین دو کشور در حوزه راه و ترابری از جمله موارد مورد بحث در این جلسه بود.
مدیرکل راه و ترابری استان اصفهان با اشاره به اینکه زیرسازی این پروژه ملی در حال حاضر توسط دولت در حال انجام است، بیان داشت: در نظر داریم احداث ریل، سیستم ناوگان، ایمنی و تاسیس ایستگاه‌های کنترل را به صورت فاینانس به سرمایه‌گذار واگذار کنیم.
وی افزود: در این طرح چهار ایستگاه توقف در مسیر تهران ـ اصفهان ایجاد می‌شود که امکان جابه‌جایی روزانه 2 میلیون مسافر را فراهم می‌سازد.

 

منبع:فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 89/3/25 و ساعت 1:55 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392744
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو