سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه در جستجوی دانش بیرون رود در راه خداست، تا آنگاه که برگردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان گفت: با راه‌اندازی مسیرهای تندروی اتوبوس‌رانی، میزان آلودگی هوا در هر یک از خطوط پنج‌گانه BRT در شهر اصفهان حدود 60 درصد کاهش می‌یابد.

مدیر ترافیک شهری اصفهان خبر داد:
کاهش 60 درصدی آلودگی هوای اصفهان در خطوط BRT

 مدیر ترافیک شهری شهرداری اصفهان گفت: با راه‌اندازی مسیرهای تندروی اتوبوس‌رانی، میزان آلودگی هوا در هر یک از خطوط پنج‌گانه BRT در شهر اصفهان حدود 60 درصد کاهش می‌یابد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری اصفهان، مسعود بنده‌خدا اظهار داشت: با استناد به مطالعات انجام شده احداث پنج خط BRT در اصفهان سبب کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی، بهبود ناوگان اتوبوسرانی، افزایش تردد مسافران و کاهش ترافیک در این مسیرها شده که هر یک از این عوامل به سهم خود تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوای این کلان شهر ایفا می‌کند.
وی افزود: آلودگی هوا در هر یک از این خطوط با استفاده از اتوبوس‌های جدید تندرو از حدود 10 کیلورم در هر کیلومتر به حدود چهار کیلوگرم در هر کیلومتر کاهش پیدا می‌کند، ضمن اینکه بخش وسیعی از جابه‌جایی در این مسیرها که پیش از این از طریق وسایل نقلیه شخصی صورت می‌گیرد ، توسط ناوگان اتوبوسرانی انجام می‌شود و در نتیجه کاهش تردد خودروهای شخصی در خطوط BRT بر کاهش آلودگی هوا تأثیر قابل توجهی بر جای می‌گذارد.
مدیرترافیک شهری شهرداری اصفهان با اشاره به خطوط پنج گانه BRTدر اصفهان تصریح کرد: نخستین خط راه‌اندازی اتوبوس‌های تندرو از قائمیه تا میدان قدس است که فاز اول آن از قائمیه تا میدان بسیج به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، همچنین فاز دوم این خط نیز در مرحله تهیه نقشه و طراحی است.
بنده خدا اضافه کرد: خطوط اتوبوس‌های تندرو در میدان جمهوری تا آزادی، میدان شهدا تا تقاطع شهید شاهمرادی، صمدیه تا میدان احمدآباد و از این میدان تا خوراسگان نیز راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم این خطوط موجبات رضایت شهروندان را فراهم آورد.
وی این طرح را یکی از بهترین راهکارها برای توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش بار ترافیک در تهران و بسیاری از شهرهای جهان دانست و اظهار داشت: امروزه طرح BRT در هر مسیری که به اجرا در آمده گره‌گشای ترافیک شده و استقبال از این طرح نیز گویای این واقعیت است.

 

منبع:فارس


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/3/26 و ساعت 3:42 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 42
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392786
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو