سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
از خنده زیاد برحذر باش که دل را می میراند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 26

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از شناسایی نزدیک به 700 بنای ارزشمند واجد حفاظت و نگهداری در بافت تاریخی کاشان خبر داد.

حفظ و احیاء بافت تاریخی کاشان نیازمند همکاری همه جانبه است

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان از شناسایی نزدیک به 700 بنای ارزشمند واجد حفاظت و نگهداری در بافت تاریخی کاشان خبر داد.

حسین یزدانمهر" با اعلام مطلب فوق افزود: از این 700 اثر شناسایی شده 170 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره با به وسعت تقریبی 450 هکتاری بافت تاریخی کاشان گفت: بافت تاریخی کاشان مجموعه ای منسجم و به هم پیوسته و از جنبه شهرسازی تاریخی ایران بسیار ارزشمند و دارای استخوان بندی قوی و کارا بوده که متاسفانه بر اثر خیابان کشی های شطرنجی در قرن حاضر و همچنین ساخت و ساز و نوسازی فراوان و بعضا بی رویه آسیب های زیادی به آن وارد شده است.

به گفته وی: این بافت در حال حاضر نیز با دارا بودن مرکز محلات ارزشمند و پویا و بناهای تاریخی فراوان با کاربری های گوناگون و علی الخصوص مجموعه ای از خانه های تاریخی زیبا ،دارای ارزشهای فراوانی بوده و از ذخایر و ثروت های فرهنگی قابل اتکا در جهت رشد و توسعه شهر کاشان به شمار می رود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان اظهار داشت:وجود برترین و ارزشمند ترین نمونه های بناهای مسکونی تاریخی ایران همچون خانه بروجردی،عامریها،طباطبایی و عباسیان و ... از جمله شاخصه ها و امتیازات این بافت به شمار می رود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان در ادامه اذعان داشت: مجموعه بازار ارزشمند کاشان با بیش از 3 کیلومتر طول راسته ها و ده /10 هکتار مساحت ،گذرها،مرکز محله ها ،بقاع متبرکه، مساجدی همچون آقابزرگ که از زیباترین مساجد ایران به شمار می رود و بیش از 80 آب انبار و حمام تاریخی از دیگر عناصر ارزشمند این بافت به شمار می رود.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 91/8/3 و ساعت 1:49 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 98
بازدید دیروز: 81
مجموع بازدیدها: 393401
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو