سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ای گرامی ترینِ گرامیان و نهایتِ آرزوی خواستاران ! تو سرور منی که درِ دعا و توبه را برای من گشودی. پس درِ قبول و اجابت دعا را بر من مبند . [.فاطمه علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

سوده سادات رضویه هنرمند نگارگر کاشانی موفق به کسب رتبه نخست رشت? تذهیب جشنواره بین المللی تخصصی مینیاتور و تذهیب الجزایر شد.

نگارگر کاشانی رتبه نخست جشنواره بین المللی الجزایر را کسب کرد

سوده سادات رضویه هنرمند نگارگر کاشانی موفق به کسب رتبه نخست رشت? تذهیب جشنواره بین المللی تخصصی مینیاتور و تذهیب الجزایر شد.

این نگارگر جوان کاشانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در کاشان با اشاره به مدت یکسال کار روی تابلوی تذهیب ارائه کرده در جشنواره گفت: تابلوی تذهیب وی با طرح شمسه کارشده از طلا، لاجورد و دیگر رنگهای طبیعی به ابعاد 60 در 60 سانتیمتر حائز این رتبه شد.
رضویه، برگزاری جشنواره بین المللی مینیاتور و تذهیب الجزایر برای پنجمین سال متوالی را یادآورشد و گفت: این جشنواره بین 100 هنرمند از 23 کشور سراسر جهان طی روزهای دهم تا هفدهم اکتبر 2012 همزمان با روزهای 19 تا 26 مهرماه امسال در شهر تلمسان الجزایر برگزار شد.
وی با تقدیر از زحمات و راهنماییهای استادش مهدی ایرانی طی سالها آموزش هنر تذهیب تصریح کرد: 22 تابلوی نفیس هنرمندان ایرانی در مقایسه با بیش 200 تابلو نفیس از دیگر هنرمندان کشورهای مختلف بسیار متمایز، برجسته و در معرفی هنر ایرانی اسلامی کشورمان موفق بود.
به گفت? وی، برپایی نمایشگاهی از آثار ، برگزاری کارگاههای آموزشی روزانه توسط شرکت کنندگان منتخب و ارائ? سخنرانیهای آموزشی هنرمندان از ویژگیهای جذاب و جالب این جشنواره بود که در سطحی بسیار عالی و با توجه و حمایت ویژ? وزیر فرهنگ و ارشاد و دیگر مسئولان هنردوست کشور الجزایر برگزارشد.
نفر اول رشت? تذهیب در جشنواره بین المللی مینیاتور و تذهیب الجزایر برگزاری تور گردشگری و بازدید از مراکز تفریحی و دیدنی الجزایر برای شرکت کنندگان را از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره یادآورشد و گفت: حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم افتتاحیه جشنواره ، استقبال شهردار تلمسان از هنرمندان در ورود به این شهر، چاپ کتاب منتشر شده از آثار منتخب و اهدای آن به شرکت گنندگان برتر در دومین روز برگزاری این جشنواره از دیگر نکات حائز اهمیت در این جشنواره هنری بود.
رضویه اعطای تقدیرنامه از طرف وزیر و فرهنگ ارشاد الجزایر به نفرات برتر را خاطرنشان کرد و گفت:نفرات اول این دوره از مسابقات در رشته های مختلف شش هزار دلار ،نفرات دوم 4 هزار دلار و نفرات سوم نیز 2 هزار دلار بعنوان جایزه دریافت کردند.
رضویه اظهار داشت: جشنواره و نمایشگاه تخصصی مینیاتور و تذهیب الجزایر همه ساله در فصل پاییز به همت وزارت فرهنگ این کشور برگزار می شود.
این عضو انجمن نگارگری ایرانی در کاشان در پایان گفت: جشنوار ه های ملی و بین المللی فجر و جلوه های رضوی در هنرهای سنتی اصفهان دو جشنواره ای بود که هنرمندان تذهیب و مینیاتور کار فرصت شرکت و رقابت در آن را داشتند که متاسفانه رشت? تذهیب در جشنواره فجر حذف شده و در جشنوار? رضوی اصفهان نیز با رعایت شرط سنی تا 25 سال و برگزاری آن در شیراز موکول شده است.
مدرس آموزش رشت? مینیاتور در مرکز صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و فرهنگسرای معراج سارمان رفاهی تفریحی کاشان، شرکت در نمایشگاه دوسالانه نگارگری تهران سال 87 و 90، جشنواره تذهیبهای قرآنی مشهد و هنرهای تجسمی فجر از دیگر افتخارات سوده سادات رضویه می باشد که در کارنام? هنری وی ثبت شده است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 91/8/8 و ساعت 3:39 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 39
بازدید دیروز: 111
مجموع بازدیدها: 393453
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو