سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ستودن بیش از سزیدن ، چاپلوسى کردن است ، و کمتر از آنچه باید درماندگى است یا رشک بردن . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان از برگزاری همایش تقدیر از سه هزار فعال عرصه نهضت مطالعه مفید در این استان خبر داد.

تقدیر از سه هزار فعال نهضت مطالعه مفید در اصفهان

مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان از برگزاری همایش تقدیر از سه هزار فعال عرصه نهضت مطالعه مفید در این استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران غلامرضا یاوری دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های هفته کتاب استان افزود: در این همایش در 35 بخش از برترین ها شامل ناشر، مولف، استاد دانشگاه، معلم، دانش آموز، رتبه های برتر کتابخوانی، کتابخانه های موفق و کتابداران نمونه قدردانی می شود.
وی تقدیر ازمسن ترین و خردسال ترین عضو کتابخانه، کتاب یار نمونه، شهردار، رییس شورای اسلامی شهر، فرماندار، رسانه های فعال، مسوولان و مدیران را از دیگر بخشهای قابل تقدیر در هفته کتاب استان برشمرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، همچنین تقدیر از 17 نفر از فعالان شبکه کتابخوانان حرفه ای را از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان اصفهان اعلام کرد.
وی با اشاره به رشد اعضای کتابخانه ها در سه سال اخیر نسبت به سالهای قبل گفت: یکی از این عوامل برداشتن موانع اداری و مراحل عضویت افراد در کتابخانه هاست که هم اکنون تنها مدارک یک کارت شناسایی به همراه یک قطعه عکس است و دیگر نیاز به ضامن معتبر و گذراندن مراحل ویژه اداری ندارد.
یاوری، برداشتن پیشخوان کتابخانه ها و شیوه قفسه باز و همچنین جمع کردن برگه دانها و مجهز شدن به فناوری اطلاعات را از دیگر عوامل موثر در افزایش اعضای کتابخانه ها برشمرد و افزود: هم اینک اعضا به راحتی و با شتاب بیشتری می توانند کتاب مورد نظر خود را انتخاب کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان، اتصال به سیستم مدیریت یکپارچه کتابخانه های عمومی را برای استفاده اعضا از دو هزار و 800 کتابخانه عمومی در سطح کشور را نیز در رغبت افراد برای عضویت در کتابخانه ها مهم دانست.
یاوری اظهار کرد: اکنون، عمر کتابها در کتابخانه های عمومی از 10 تا 15 سال به یک تا چهار سال رسیده است و یکی از دلایل آن، افزایش اعضا و رشد امانت کتاب در کتابخانه هاست.
وی موجودی کتابخانه های اصفهان را هم اینک دو میلیون و 400 هزار جلد کتاب برشمرد و گفت:در سه سال اخیر بالغ بر پنج میلیارد تومان بودجه ملی و استانی برای خرید کتاب در استان اختصاص یافته است.
یاوری مساحت کتابخانه های عمومی استان را درمجموع 212 هزار مترمربع با زیربنای 120 هزار مترمربع عنوان کرد.
وی تعداد مصوبات نهضت مطالعه مفید استان را در سال گذشته در مجموع حدود دو هزار مصوبه برشمرد و گفت: از این تعداد حدود 750 مصوبه ارجایی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به کتابخانه های روستایی به عنوان مهمترین هدف برای محرومیت زدایی گفت: این کتابخانه ها از 23 باب در سال 88، هم اکنون به 46 باب افزایش یافته و تا پایان سال به 60 باب می رسد.
یاوری، به کتابخانه های برتر در استان نیز اشاره کرد و گفت: در ارزیابی که بتازگی توسط گروه بازرسی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در شهرهای مختلف استان صورت گرفت کتابخانه مرکزی دهاقان رتبه اول را با کسب 90 امتیاز در سطح استان کسب کرد.
وی افزود: همچنین کتابخانه های دکترامینی شهرضا، شهید دستغیب شاهین شهر، الغدیر خمینی شهر، امیرقلی امینی اصفهان و توحید اصفهان به عنوان کتابخانه های برتر استان معرفی شدند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان با اشاره به راه اندازی ایستگاههای کتاب گفت: به این منظور سازه های 30 ایستگاه کتاب آماده شده است و منتظر اعلام جانمایی از سوی کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی کشور هستیم. 20 تا 27 آبان هفته کتاب نامگذاری شده است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 91/8/18 و ساعت 4:26 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 111
مجموع بازدیدها: 393467
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو