سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یا دانشمند باش و یا دانشجو و مبادا که بازیگوش و لذت جو باشی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

حسگرآشکارساز لیزری (LASER POSITION MASTER) به ابتکار علی محمد حقیقی کارشناس برق و اتوماسیون تولید نورد سبای فولاد مبارکه طراحی و ساخته شده است.

اختراع حسگر آشکارساز لیزری در فولاد مبارکه اصفهان

حسگرآشکارساز لیزری (LASER POSITION MASTER) به ابتکار علی محمد حقیقی کارشناس برق و اتوماسیون تولید نورد سبای فولاد مبارکه طراحی و ساخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مخترع این حسگرها با تایید خبر فوق تصریح کرد: این اختراع تاییدیه علمی مبنی بر جدید بودن و نداشتن مشابه جهانی را از دانشگاه صنعتی اصفهان کسب کرده است.
وی با بیان اینکه حسگر اختراعی در یک دوره چهار ساله با بهره‌گیری از علم و فناوری نوین جهت رفع نیازهای اساسی صنایع داخلی طراحی و ساخته شده است اضافه نمود: وظیفه اصلی این حسگر آشکار سازی و رهگیری موقعیت محصولات در طول خط تولید با استفاده از خواص نور لیزر و همچنین گیرنده صفحه‌ای سیلیکونی ساخته شده توسط مخترع می باشد.
وی خاطر نشان کرد: ثبت این اختراع امکان بررسی و مطالعات گسترده بر روی توان و طول موج‌های نور لیزر و تفکیک بسامدهای مورد نیاز، ساخت حسگر صفحه‌ای سیلیکونی متناسب با نور لیزر تفکیک شده و زاویه دید بالای 160 درجه‌ای و همچنین روش‌های جدید طراحی مدارهای واسط،‌ فصل نوینی را در استفاده از قابلیت های سامانه های لیزری در صنعت به وجود آورده است.
کارشناس برق و اتوماسیون تولید نورد سبا فولاد مبارکه یادآور شد: طراحی این تجهیز علاوه بر صنعت فولاد در صنایعی همچون صنایع کاشی و سرامیک صنایع غذایی و بسیاری دیگر از صنایع دارای کاربردهای بسیاری
می باشد.
گفتنی است: حسگر آشکار ساز لیزری به عنوان اختراع در سازمان ثبت مالکیت صنعتی به شماره گواهینامه 024174 الف / 89 به ثبت رسیده است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 91/8/21 و ساعت 1:19 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 111
مجموع بازدیدها: 393471
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو