سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بدترینِ برادران، کسی است که برایش به رنج افتند. [امام علی علیه السلام]
 
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 26

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفتاد میلیارد ریال وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

ثبت 70 میلیارد ریال وقف جدید در استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفتاد میلیارد ریال وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین اژدری در نشست بررسی احیای سنت وقف و آشنایی با بنیاد توسعه و عمران موقوفات اظهار کرد: این موقوفات شامل موارد بسیاری می‌شود که ارزش ریالی آنها هفتاد میلیاردریال است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 12 هزار موقوفه و 41 هزار رقبه در استان اصفهان وجود دارد، بیان داشت: این آمار به گونه‌ای است که به عنوان مثال، میدان امام با 600 باب مغازه تنها یک موقوفه به حساب می‌آید.
اژدری در ادامه به راه‌اندازی سامانه و بانک جامع موقوفات در سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته تمام موقوفات استان اصفهان با جزئی‌ترین مشخصات در این بانک جامع ثبت شده و تمام اطلاعات درباره هر موقوفه به صورت مجزا در دسترس است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه 85 درصد بیمارستان‌های استان اصفهان موقوفه است، گفت: 355 مدرسه موقوفه و 38 مدرسه علمیه در اصفهان وجود دارد.
وی اضافه کرد: وقفنامه‌ها و موقوفات گسترده‌ای در شهر اصفهان وجود دارد که در بسیاری از موارد مسئولان را متعجب کرده و باید با کمک سایر دستگاه‌ها احیا شود.
اژدری موقوفه را حلال‌ترین مال در عالم دانست و بیان داشت: اوقاف می‌تواند با همکاری سایر نهادها موقوفات را احیا کند و در تمام زمینه‌ها آمادگی سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را دارد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته سرقفلی موقوفات را به ثمن بخس واگذار می‌کردند، اظهار کرد: پول موقوفه مال مردم است و به اندازه‌ای ارزش دارد که به آن نفت دوم می‌گویند اما اگر موقوفات زنده شود و سرمایه‌گذاری روی آنها صورت بگیرد، می‌توان گفت از نفت هم بیشتر ارزش دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آسان‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری را زمین‌های موقوفه عنوان کرد و گفت: احیاکننده وقف مانند واقف از ثواب دنیوی و اخروی موقوفه بهره می‌برد.
اژدری با بیان اینکه قدیمی‌ترین موقوفه استان اصفهان مربوط به یک‌هزار و 116 سال پیش است، بیان داشت: این موقوفه مربوط به شخصی به نام "احمد بن رستم" است که قاضی‌القضات مصر هم زیر این وقفنامه را مهر کرده و اکنون 200 هکتار از این موقوفه در اختیار انرژی اتمی قرار دارد.
وی با بیان اینکه بیش از 700 نیت واقف از دل وقفنامه‌ها استخراج کردیم، اضافه کرد: باید به تمام آنها عمل کنیم و بسیاری از آنها را نیز طبق فتوای مراجع به روز کرده و تغییر کاربری دهیم.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 91/8/27 و ساعت 9:13 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 67
بازدید دیروز: 81
مجموع بازدیدها: 393370
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو