سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
اگر تو به زندگى پشت کرده‏اى و مرگ به تو روى آور است پس چه زود دیدار میسر است . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

مدیر کل عملیات و برنامه‌های بین‌المللی سازمان جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران یکی از قوی‌ترین و بزرگترین جمعیت‌ها در منطقه است.

جمعیت هلال احمر ایران قوی‌ترین و بزرگترین جمعیت‌ها در منطقه است

مدیر کل عملیات و برنامه‌های بین‌المللی سازمان جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ایران یکی از قوی‌ترین و بزرگترین جمعیت‌ها در منطقه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، داود پور خان علی دردوره آموزش‌های عملیاتی پاسخگویی به سوانح در اصفهان اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ منعقد شده ما بین فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب‌سرخ و هلال احمرو قرداد بسته شده با کشورهای عضو MENA(کشورهای خاورمیانه ،شمال آفریقا و خلیج فارس) مقرر شد دوره‌های آموزشی تخصصی امداد ونجات هر ساله در این کشورها برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه 10 سال پیش آخرین دوره آموزشی آر دی آر تی در ایران برگزار شد، ادامه داد: این آموزش‌ها استاندارد جهانی است و در کشورهای مختلف از سال‌های گذشته به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.
مدیر کل عملیات و برنامه‌های بین‌المللی سازمان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: سال گذشته آموزش‌های عملیاتی پاسخگویی به سوانح در اصفهان برگزار شد و در ادامه همان برنامه امسال نیز تیم‌های پاسخگو به سوانح منطقه منا از بخش‌های پشتیبانی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه دوره آموزش منطقه‌ای آر دی آر تی با 3 مربی ایرانی و 3 مربی خارجی در حال برگزاری است، ادامه داد: در حال حاضر نیروهای ما ظرفیت پاسخگویی به حوادث منطقه‌ای را دارد.
پورخان علی تصریح کرد: با توجه به امکانات بسیار خوبی که در اصفهان وجود دارد و فضای آموزشی و تجارب کسب کرده ، این استان برای دومین بار میزبان کشورهای عضو منا شد.
وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به منظور ایجاد همکاری بین‌المللی جمعیت‌های منطقه‌ای در سوانح هر ساله برگزار می‌شود، تاکید کرد: در سطح جهانی زمانی از توان امدادگران منطقه و جمعیت‌های هلال احمر منطقه و اعضای منا استفاده می‌شود که در هنگام وقوع آن حادثه جمعیت هلال احمر همان کشور توان پاسخگویی، رفع بحران و کنترل حادثه را نداشته باشد.
مدیر کل عملیات و برنامه‌های بین‌المللی سازمان جمعیت هلال احمر گفت: پس از وقوع زلزله آذربایجان شرقی ایران با توان امدادی که در اختیار داشت قادر به کنترل حادثه بود و به همین منظور درخواست کمک از کشورهای منطقه و اعضای MENA نشد.
وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران میلیون‌ها داوطلب دارد و با کمک‌هایی که از سوی آنها دریافت کردیم توانستیم در ظرف 24 ساعت جستجو و نجات منطقه زلزله‌زده را به پایان برسانیم و در کوتاهترین زمان امکانات لازم را در اختیار آسیب‌دیدگان قرار دهیم.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 91/8/30 و ساعت 1:52 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 111
مجموع بازدیدها: 393427
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو