سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آگاهترین مردم به خود، بیمناکترین آنها از پروردگارش است [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان گفت: سالانه 30 هزار تن کود در کارخانه کمپوست اصفهان تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان:
سالانه 30 هزار تن کود در کارخانه کمپوست اصفهان تولید می‌شود

 مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان گفت: سالانه 30 هزار تن کود در کارخانه کمپوست اصفهان تولید می‌شود.

تیمور باجول اظهار داشت: سالانه 30 هزار تن کود در کارخانه کمپوست تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه کود تهیه شده در این کارخانه در یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های کشور آزمایش می‌شود، بیان داشت: این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع در کشور است.
مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این کارخانه کودی که تهیه می‌شود از نظر فیزیکی و شیمیایی مورد آنالیز قرار می‌گیرد.
وی در مورد زباله‌های الکترونیکی گفت: تاکنون با این مشکل و زیاد بودن زباله‌های الکترونیکی در استان مواجه نبوده‌ایم، اما در تلاش برای ارائه راهکارهایی برای دریافت زباله‌ها و بازیافت‌های الکترونیکی نیز هستیم.
باجول با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره زباله‌های بیمارستانی افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر در ارتباط با زباله‌های بیمارستانی این زباله‌ها در بیمارستان‌ها بی‌خطرسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه در میان روش‌های مختلف پلاسما، ماکروویو و اتوکد از روش اتوکد استفاده می‌کنیم، بیان داشت: در این روش زباله‌ها در دمای بالای هزار درجه مورد حرارت قرار می‌گیرند و میکروب‌زدایی می‌شوند.
مدیرعامل سازمان بازیافت شهرداری اصفهان ادامه داد: این روش در حال حاضر در دو بیمارستان در حال اجراست و قرار است سایر بیمارستان‌ها نیز به این دستگاه مجهز شوند.
وی گفت: مطب‌های خصوصی پزشکان نیز در دستور کار قرار دارند تا به روش صحیح و بهداشتی زباله‌های بیمارستانی آنها بازیافت شود.
باجول با بیان اینکه به ‌طور متوسط‌ روزانه هر فرد 650 گرم زباله تولید می‌کند، اظهار داشت: در شهر اصفهان روزانه یک‌هزار تن زباله تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دفن هر تن زباله در هر روز نیاز به یک متر مربع زمین دارد، اضافه کرد: به این معنا که در یک سال به 365 هزار متر مکعب زمین به منظور دفن زباله‌های شهر اصفهان نیاز است.

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 89/4/1 و ساعت 11:5 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393551
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو