سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرچه شمردنى است به سر رسد و هر چه چشم داشتنى است در رسد . [نهج البلاغه]
 
امروز: پنج شنبه 103 اردیبهشت 27

کارشناس دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات برق منطقه ای اصفهان گفت: این شرکت برای دستیابی به روش های نوین نمایشگر خطوط و کابل ها، ساخت یک نمونه ربات را در دست اقدام دارد.

برق منطقه ای اصفهان به دنبال ساخت ربات بازرس خطوط انتقال است

کارشناس دفتر تحقیقات و کنترل کیفیت تجهیزات برق منطقه ای اصفهان گفت: این شرکت برای دستیابی به روش های نوین نمایشگر خطوط و کابل ها، ساخت یک نمونه ربات را در دست اقدام دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران هما حسینی پور اظهار کرد: مجری این طرح یکی از استادان پژوهشکده علوم زیر دریا دانشگاه صنعتی اصفهان است .
وی افزود: با مطالعه در انواع روش های نمایشگر و با در نظر گرفتن امکان سنجی هر یک از آنها، ساخت این ربات به عنوان اقتصادی ترین و آسان ترین روش انتخاب شد.
به گفته وی این نوع ربات روی سیم گارد شبکه فوق توزیع در مناطقی که برای بازرسی وضع سیم ها صعب العبور است حرکت می کند و از طریق دوربین هایی که روی بازوهای آن نصب شده اطلاعات را ضبط و به کاربر انتقال می دهد.
حسینی پور با اشاره به اینکه ساخت یک نمونه تحقیقاتی، نصب، آزمایش و راه اندازی آن در دست اقدام است، اضافه کرد: اگر این طرح به سرانجام برسد جزو افتخارت کشور خواهد بود زیرا تاکنون کشورهای معدودی در دنیا به طور عمده در این زمینه کار کرده اند.
این کارشناس اضافه کرد: بررسی روش های اعمال نانو پوشش ها بر روی خطوط انتقال با هدف ارائه روش مناسب برای بهبود عوامل الکتریکی و مکانیکی خطوط انتقال یکی دیگر از طرح های دفتر تحقیقات برق منطقه ای اصفهان است.
به گفته وی پوشش های نانو قادر است خواص مکانیکی و الکترونیکی خطوط انتقال نیرو را بهبود بخشد و اضافه کردن این پوشش ها به خطوط موجود باعث بهبود دفع حرارتی شده و در نتیجه ظرفیت انتقال توان را افزایش می دهد.
وی گفت: محققان این پژوهش در نظر دارند اولین بار فرمولاسیون خاصی با کارایی منحصر به فرد را به عنوان افزودنی نانوکامپوزیتی طراحی و برای کاهش مقاومت و بهبود خواص کابل های انتقال کاربردی کنند.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 91/9/29 و ساعت 2:55 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 111
مجموع بازدیدها: 393437
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو