سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نسبت دادن گناه [به دوست]، پیک جدایی است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

نخستین کارگاه تخصصی مبانی، ساخت، مشخصه‌یابی وکاربردهای نانومغناطیس اردیبهشت ماه سال آینده به همت قطب علمی نانوفناوری کاربردی‎ دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارمی‌شود.‏

برگزار ی نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس در‎دانشگاه صنعتی اصفهان

نخستین کارگاه تخصصی مبانی، ساخت، مشخصه‌یابی وکاربردهای نانومغناطیس اردیبهشت ماه سال آینده به همت قطب علمی نانوفناوری کاربردی‎ دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارمی‌شود.‏

به گزارش باشگاه خبرنگاران دبیر اجرایی نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس وکاربردها با اعلام این خبرگفت: ایجاد بسترهای لازم به منظورتحقیقات گسترده ‌تروتبادل اطلاعات میان محققان این زمینه از جمله اهداف برگزاری این همایش می باشد.
دکتر سید جواد هاشمی فر با اشاره به اهمیت نانو ذرات مغناطیسی در ایجاد تحولات جدید در علوم مختلف از جمله بخش های مختلف پزشکی تصریح کرد: نانوذرات مغناطیسی در علوم نوین پزشکی بعنوان حامل‌های دارورسان، نقش بسزایی در انتقال مطمئن تر، دقیق تر و مؤثرتر داروها به بافت های آسیب دیده بیماران ایفاء می‌کنند.
وی صنایع الکترونیک پیشرفته را از دیگر حوزه‌های تاثیرپذیر از فناوری نانوذرات مغناطیسی عنوان کرد وافزود: بهره‌مندی این صنایع از نانومواد مغناطیسی، بسترهای لازم به منظور ایجاد صنایع الکترونیک مدرن، توانا وکارآمد را فراهم آورده است.
مدیر قطب علمی نانوفناوری کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: نسل آینده الکترونیک تحت عنوان اسپینترونیک، شامل ترکیبی از نانومواد مغناطیسی و قطعات الکترونیکی است که با ایجاد محصولات الکترونیکی در ابعاد بسیارکوچک‌تر و برخوردار از قطعات فشرده‌تر،کاهش چشمگیر مصرف انرژی را نیز به همراه خواهد داشت.
هاشمی‌فر فناوری ذخیر? اطلاعات را از دیگر بخش‌های بهره‌مند از نانومواد مغناطیسی عنوان کرد وگفت: با بهره‌گیری از این مواد، پیش بینی می‌شود که درآینده نزدیک ضمن ایجاد تحولی بزرگ در این حوزه، حافظه‌های دائمی با سرعت بسیار بالاتر تولید گردد.
دبیر اجرایی نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس با اشاره به مباحث چهارگانه مورد بررسی در این کارگاه، تدریس فنون‌ پیشرفت? ساخت ومشخصه‌یابی مواد نانومغناطیس ونیزآشنایی باحوزه‌های کاربردی نانومغناطیس را از مهم‌ترین محورهای برگزاری نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس بیان کرد.
هاشمی فر پایان دی ماه را آخرین فرصت ارائه مقالات محققان حوزه نانومغناطیس بیان کرد و گفت: علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه نیز می توانند تا 15 اسفندماه سال جاری برای ثبت نام از طریق وب سایت این کارگاه اقدام نمایند.
وی در پایان اضافه کرد: داوطلبان ارائه مقاله ویا شرکت در نخستین کارگاه تخصصی نانومغناطیس وکاربردها می‌توانند جهت ثبت‌نام ویاکسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی این کارگاه به نشانی http://www.psi.ir مراجعه ویا از طریق شماره تماس 3912295-0311 در روزهای زوج با دبیرخانه این کارگاه تماس حاصل نمایند.
گفتنی است:کارگاه تخصصی مبانی، ساخت، مشخصه‌یابی وکاربردهای نانومغناطیس، درروزهای چهارم وپنجم ‏اردیبهشت ‌ماه سال 1392 به همت قطب علمی نانوفناوری کاربردی‎ دانشگاه صنعتی اصفهان برگزارخواهد شد.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 91/10/13 و ساعت 1:25 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 80
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392824
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو