سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شاهان، حاکم بر مردم اند و دانشمندان، حاکم بر شاهان . [امام صادق علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اعتبارات امسال موزه‌های استان در زمینه تعمیر، تجهیز و بازسازی 5/1 میلیارد تومان است.

رئیس میراث فرهنگی اصفهان:
اعتبارات امسال موزه‌های اصفهان 5/1 میلیارد تومان است

 رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اعتبارات امسال موزه‌های استان در زمینه تعمیر، تجهیز و بازسازی 5/1 میلیارد تومان است.

اسفندیار حیدری‌پور در اردستان با اشاره به اینکه امسال به جز موزه‌های بخش خصوصی 10 موزه در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: اعتبارات امسال موزه‌ای استان 5/1 میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه این موزه‌ها دارای پراکندگی و در شهرستان‌های مختلف قرار دارند که بعضی از آنها در طی سال‌های گذشته تعطیل و هم اکنون تعمیر و تجهیز و راه‌اندازی می‌شود، گفت: مانند موزه باغ فین کاشان که امیدواریم امسال به بهره‌برداری برسد، این درحالیست که بقیه موزه‌ها مانند موزه‌های مشارکتی با دستگاه و موزه خود میراث و موزه‌های بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه موزه منطقه‌ای یا محلی در استان اصفهان در سفر هیئت دولت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: راه‌اندازی موزه فرش را نیز در دستور کار داریم و نیز موزه شهرستان اردستان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
حیدری پور از صدور 20 مجوز موزه در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: مجوز موزه توسط سازمان میراث صادر و یکسری کارهای خاص موزه‌داری از جمله آموزش، روند راه‌اندازی، تجهیز و تهیه، شناسنامه کردن اشیاء موزه و تسهیلات بلاعوض به بخش خصوصی داده می‌شود و این در حالیست که استان اصفهان جزو استان‌ها و سازمان‌های پیشتاز در این زمینه است و سازمان‌های NGO- انجمن دوستداران میراث و انجمن موزه‌داران در این زمینه در استان فعالیت دارند.

 

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/4/2 و ساعت 4:10 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393557
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو