سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حکیم، کسی است که بدی را با خوبی پاداش دهد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان گفت: مصرف ، سوخت گاز برای نیروگاههای برق ارزانتر و با صرفه تر از مازوت است.

گاز انرژی پاک وبا صرفه اقتصادی در مصرف نیروگاههای برق

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان گفت: مصرف ، سوخت گاز برای نیروگاههای برق ارزانتر و با صرفه تر از مازوت است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران هوشنگ فلاحتیان دیروز در نشست خبری اعضای کارگروه اضطرار آلودگی هوا با اصحاب رسانه افزود: قیمت هر متر مکعب گاز 700 ریال و هر لیتر مازوت و گازوئیل به ترتیب دو و سه هزار و 500 ریال است و هر کدام سه کیلو وات برق تولید می کند.
وی تصریح کرد: بنابر این قیمت سوخت گاز یک سوم مازوت و یک پنجم گازوئیل است و استفاده از گاز برای نیروگاهها بسیار باصرفه است.
وی با بیان اینکه استفاده از گاز در نیروگاهها مزیت های زیاد دارد، افزود: این انرژی پاک است و آلودگی به همراه ندارد، در دستگاه ها خوردگی ایجاد نمی کند و از لحاظ اقتصادی به صرفه است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان گفت: سالانه 500 میلیون متر مکعب گاز در کشور تولید می شود که 450 میلیون مترمکعب آن به مصارف بخش خانگی و 50 میلیون مترمکعب نیز به مصارف صنعتی و نیروگاهها اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه اولویت استفاده از گاز در بخش خانگی است اظهار کرد: با توجه به افزایش مصارف بخش خانگی در فصول سرد سال، نیروگاهها مجبور به استفاده از مازوت برای سوخت خود هستند.
فلاحتیان افزود: اگر مصرف گاز در بخش خانگی 10 درصد کاهش یابد بخش های صنعتی و نیروگاهها می توانند به راحتی از سوخت گاز در تولید برق استفاده کنند.
وی این امر را یکی از راهکارهای کاهش آلاینده ها در استان اصفهان عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی برای صرفه جویی در مصرف گاز برعهده رسانه های جمعی و جراید است و باید در این زمینه اقدام شود.
وی همچنین با اشاره به سرانه مصرف انرژی برق در استان اصفهان تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی ایران برق مصرفی در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری 997 میلیون کیلو وات ساعت بود که این رقم فقط در استان اصفهان امسال به 22 میلیارد کیلو وات ساعت افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای اصفهان گفت: در زمان حاضر ظرفیت تولید نیروگاهی اصفهان نزدیک به شش هزار مگاوات است.
وی اضافه کرد: دو هزار و 200 مگاوات برق تولید شده در نیروگاه هایی است که صددرصد سوخت گاز و مازوت استفاده می کنند.
وی گفت: درنیروگاه های برق آبی یا با سوخت گازوئیل و گاز نیز سه هزار و 800 مگاوات برق تولید می شود.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 91/10/21 و ساعت 10:59 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392754
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو