سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مردم دشمن آنند که نمى‏دانند . [نهج البلاغه]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان گفت: کاربران ایرانی فریب مجرمانی راکه از طریق ارسال ایمیل با عنوان بخشش ارث قصد اخاذی و کلاهبرداری دارند نخورند.

کلاهبرداری اینترنتی به شیوه بخشش ارث با ارسال رایانامه


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان گفت: کاربران ایرانی فریب مجرمانی راکه از طریق ارسال ایمیل با عنوان بخشش ارث قصد اخاذی و کلاهبرداری دارند نخورند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سرهنگ "ستار خسروی" افزود: مجرمان و تبهکاران اینترنتی در رسیدن به اهداف خود از هر طریقی که ممکن باشد طعمه های خود را فریب می دهند و از آنان به شیوه های مختلف کلاهبرداری می کنند که ضروریست شهروندان در این خصوص هوشیار و دقیق عمل کنند .
این مقام مسئول تصریح کرد:اخیرا افرادی با ارسال رایانامه انبوه به کاربران اینترنتی کلیه کشورها از جمله ایران به ارسال مطالبی با مضمون اینکه وی سالخورده و دارای مال فراوان است و چون وارثی ندارم می خواهم تمام دارایی های خود را به افراد خاص واگذار کنم، اقدام کرده اند .
سرهنگ خسروی در ادامه گفت: فرد کلاهبردار با ایجاد ارتباط و حس اعتماد قربانی از آنان می خواهد چندین عکس و تصویر از خود ارسال، ضمن اینکه اطلاعات یکی از حساب های شخصی را به وی ارسال کند.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی کاربران به علت عدم آگاهی به این قبیل کلاهبرداری ها نداشتن تسلط کافی به زبان لاتین در سطح کشور، مبالغ کلانی از حساب آنان به همین طریق توسط کلاهبرداران اینترنتی به سرقت رفته است.
رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان و کاربران اینترنتی توصیه داشت و گفت: از باز کردن رایانامه های ناشناس خودداری کنند و به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند و فریب این چنین کلاهبرداران را نخورند.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 91/11/17 و ساعت 8:47 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392750
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو