سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چون سختى به نهایت رسد ، گشایش در رسد ، و چون حلقه‏هاى بلا سخت به هم آید ، آسایش در آید . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: امنیت و عدالت دو معقوله مهمی است که در سایه قانونمندی چرخه اقتصادی سالم حرکت می‌کند.

عدالت و امنیت با قانونمندی چرخه اقتصادی ایجاد می شود

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: امنیت و عدالت دو معقوله مهمی است که در سایه قانونمندی چرخه اقتصادی سالم حرکت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران غلامرضا انصاری در همایش رونمایی از کارت کارفرمایی با بیان اینکه ناهنجاری نتیجه سرپیچی از قانون است، اظهار کرد: سرپیچی از قانون حرکت اقتصادی را کند می کند.
وی اضافه کرد: در راستای دستیابی به توسعه عدالت اجتماعی و همچنین سرمایه‌گذاری در بخش های نوین برای گسترش چرخه اقتصادی، باید حقوق قشر ضعیف در جامعه در مواردی مانند مالیات رعایت شود.
وی با بیان اینکه تشکیل هر جامعه روابطی بین افراد ایجاد می کند که بر مبنای رفع احتیاجات است، تشریح کرد: این روابط از داده‌های مختلف اجتماعی، روانی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی شکل می‌گیرد و ملیت و مذهب را ایجاد می کند که افراد برای با هم بودن چاره ای جز پیروی از این اصل ندارند.
وی با بیان اینکه هر جامعه و حکومت ضوابط معینی دارد، اظهار کرد: مسئله مهم چگونگی اجرای نظم است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه نظم قابل قبول، بدون قوانین و مقررات میسر نیست، گفت: قانون قضایی قواعد انسان را در زندگی مطرح و بایدها و نبایدها را مشخص می‌کند که همین امر ناشی از منبع قدرت در جامعه است.
انصاری بیان کرد: قانون قضایی افراد را ملزم به رعایت مسوولیت می کند و قانون در این امر ساختارهای مختلف جامعه را در سطوح مختلف طراحی می‌کند.
وی با بیان اینکه قانون عقل اجتماع است، عنوان کرد: قانون کنترل حد و مرزها، اختلافات وتجاوزات را در توسعه اجتماعی برعهده دارد.
وی خاطرنشان کرد: عدالت قدیمی‌ترین خواسته ‌انسان است.
انصاری بیان کرد: در طول تاریخ همیشه بیشترین جنایت به نام عدالت رخ داده و با نام آن جنگ‌ها شکل گرفته و قتل عام صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: تعالیم قضا، پایه‌ترین تعالیم در آموزهای دینی برای تعاملات در حوزه انصاف و برابری و برای اجرای عدالت قرار گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه مشکل امروز ما عدالت نیست، تصریح کرد: پیروزی انقلاب در راستای پایان بخشیدن به بی‌عدالتی ها و شکل گرفتن بنیاد عدالت قضایی بود.
انصاری با بیان اینکه مسئله در چگونگی اجرای عدالت است، اظهار کرد: وضع قانون برای تعمیم اجرای قانون و مصادیق عدالت و حقیقت است.
وی افزود: قانونمداری باید شعار همگان باشد.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 91/11/18 و ساعت 10:34 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 392985
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو