سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نگاهداری دین، ثمره معرفت و اساس حکمت است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: نخستین بار، عمل خارج کردن تومور از قلب بیمار دراین مرکز با موفقیت انجام شد.

عمل جراحی خارج کردن تومور از قلب بیمار در کاشان

رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی (ع) مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان گفت: نخستین بار، عمل خارج کردن تومور از قلب بیمار دراین مرکز با موفقیت انجام شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ، دکتر محمد صادق پور عباسی افزود: جوان 29 ساله ای که به علت تنگی نفس به اورژانس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان مراجعه نموده،پس از تشخیص قطعی کاردیولوژی به بخش جراحی قلب ارجاع شد.
وی با اشاره به اینکه این بیمار سابقه جراحی تومور بدخیم قفسه سینه، کموتراپی (شیمی درمانی) و رادیوتراپی داشته است، تصریح کرد: به علت وجود توده بزرگی در دهلیز چپ که از ورید های ریوی چپ منشاء گرفته بود تحت جراحی قلب باز قرارگرفت.
وی، ابعاد توده را حدود 7*10 سانتی متر عنوان کرد که سبب تنگی شدید و نارسایی میترال بیمار شده بود.
رئیس بخش جراحی قلب مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی (ع) یادآور شد: با توجه به اینکه تومور در ناحیه پشت قلب و در داخل دهلیز چپ قرار داشت با بازکردن دهلیز راست و برداشتن تیغه بین دو دهلیز وارد دهلیز چپ شده و تومور به‌طور کامل از قلب بیمار خارج شد.
دکتر پورعباسی اظهار داشت: سپس قسمت‌هایی از قلب که به علت چسبندگی به تومور برداشته شده، با قسمت‌هایی از بافت پریکارد که دور قلب را احاطه کرده بود، ترمیم شد.
وی ادامه داد: اکنون بیمار پس از عمل جراحی، بدون هیچ‌گونه عارضه‌ای از دستگاه قلبی ریوی خارج شده و پس از انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه در شرایط کاملاً مساعدی به سر می برد.
گفتنی است مرکز قلب امام علی (ع) این بیمارستان با جدیدترین تجهیزات استاندارد و به روز دنیا و تیم مجرب و با سابقه جراحی در 30 بهمن ماه 1389 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد و اولین عمل جراحی قلب باز در اسفند 1389 انجام و پس از حضور دکتر پورعباسی در تیرماه سال 1390 فعالیت مستمر خود را آغاز کرد.
این مرکز با شبانه روزی شدن خود آمادگی کامل در پذیرش بیماران از استانهای همجوار و شهرستانهای آران و بیدگل، اردستان، نطنز، بادرود، دلیجان و محلات را دارد و بیش از چهارصد عمل موفق جراحی قلب باز از زمان راه اندازی مرکز قلب امام علی (ع) طی دو سال گذشته، انجام شده است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 91/11/23 و ساعت 3:58 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 392993
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو