سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، پیشه ورِ درستکار رادوست دارد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افتتاح سه طرح‌ شاخص در حوزه آب این استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

بهره برداری از سه طرح شاخص در حوزه آب در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افتتاح سه طرح‌ شاخص در حوزه آب این استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران محمدعلی طرفه گفت: مجموعه طرح‌های منابع پیلاف، خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان و منبع 70 هزار مترمکعبی بتنی گورت از جمله طرح‌های آب منطقه‌ای اصفهان در دهه فجر به شمار می‌روند.
وی با اشاره به ساخت منابع پیلاف، گفت: سومین منبع 70 هزار مترمکعبی بتنی مجموعه مخازن پیلاف و دو واحد منبع 20 هزار مترمکعبی بتنی این مجموعه به منظور ذخیره آب شرب و متعادل‌سازی در توزیع و انتقال آب به مناطق تحت پوشش طرح آبرسانی به اصفهان بزرگ در شمال و شرق اصفهان و همچنین شاهین‌شهر و مناطق مرتفع خمینی‌شهر آماده بهره برداری شده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت این منابع در شرایط بسیار دشواری انجام شده است، افزود: این منابع که از لحاظ اجرایی از صعوبت و ظرافت خاصی برخوردار بودند، در محوطه 40 هکتاری اراضی دامنه کوه سید محمد در شمال غرب اصفهان ساخته شده‌اند.
طرفه به اعتبارات هزینه‌ شده برای اجرای این منابع اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه مخازن پیلاف و دو واحد منبع 20 هزار مترمکعبی بتنی این مجموعه، با هزینه‌ای بالغ بر 70 میلیارد ریال به اجرا در آمده است.
-‌ ساخت خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آماده‌سازی خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان به منظور بهره‌برداری در دهه فجر اشاره کرد و گفت: خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان به طول 17 کیلومتر با لوله‌های فولادی و بتنی و به قطرهای 1200 الی 1400 میلیمتری اجرا شده که ظرفیت انتقال آب حدود 5/2 مترمکعب در ثانیه را نیز دارد.
وی به هزینه اجرای این طرح عمرانی در حوزه آب اشاره کرد و افزود: این خط با هزینه بالغ بر 250 میلیارد ریال به اجرا درآمده است.
طرفه به ویژگی‌های اجرای خط دوم کمربندی شمال و شرق اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این خط ضمن رفع کمبود آب در مناطق شمال و شرق اصفهان با ادامه عملیات لوله‌گذاری آن تا منبع گورت، امکان آبرسانی بیشتر به منابع گورت و در نتیجه آبرسانی به محور کوهپایه ـ ورزنه و نائین را فراهم می‌آورد.
طرفه همچنین منبع 70 هزار متر مکعبی بتنی گورت را نیز دیگرطرح شاخص حوزه آب منطقه‌ای استان اصفهان دانست و گفت: عملیات اجرایی این منبع در اواخر سال 88 و در شرایط بسیار دشوار دامنه کوه گورت آغاز شد. وی از اهداف اجرای طرح سخن به میان آورد و بیان داشت: این منبع که به منظور ذخیره آب شرب و متعادل‌سازی در توزیع و انتقال آب به مناطق تحت پوشش و به ویژه شرق اصفهان و محور کوهپایه، ورزنه و نایین آب اندازی شده، برای دهه فجر سال جاری آماده بهره برداری و افتتاح شده است.
مدیرعامل شرکت آبا منطقه‌ای اصفهان تاکید کرد: عملیات اجرایی این منبع 70 هزار مترمکعبی که به لحاظ اجرایی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد ریال به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 91/11/23 و ساعت 3:59 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 393008
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو