سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بارالها ! شکستگی ام را جز لطف و مهر تو درمان نمی کند ... آتش درونم را جز دیدارت خاموش نمی سازد و درد اشتیاقم به تو را جز نگریستن به چهره ات، بهبود نمی بخشد . [امام سجّاد علیه السلام ـ در نیایشش ـ]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

رییس تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به سند توسعه صادرات بخش کشاورزی استان گفت:استان اصفهان تنها استانی است که توانسته سند توسعه صادرات را تهیه کند.

تهیه سند توسعه صادرات بخش کشاورزی استان اصفهان

رییس تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به سند توسعه صادرات بخش کشاورزی استان گفت:استان اصفهان تنها استانی است که توانسته سند توسعه صادرات را تهیه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران «مجید جبل عاملی» در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیل اتاق بازرگانی اصفهان نیاز این استان را به طرح پایانه گل وگیاه متذکر شد و گفت : باتوجه به اراضی استان که درحدود 3/5 درصد و معادل 570 هزار هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی است که زمینه اشتغال 158 هزار نفر به طور مستقیم ایجاد کرده است.
وی میزان تولیدات کشت گلخانه ای نسبت به سایر کشت ها را در استان اصفهان قابل توجه دانست و گفت:افزایش عملکرد در واحد سطح و بازدهی بالای مصرف آب کشت گلخانه ای قابل توجه است.
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در این جلسه گفت:صادرات بخش کشاورزی متولی مشخصی در همه بخش هایش ندارد .
به عنوان مثال سازمان جهاد کشاورزی خود را فقط متولی تولید می داند،بخش بازرگانی خود را متولی حمایت از مصرف کننده می داند و صادرات این بخش مورد حمایت مجموعه ای خاصی نیست.
«احمدرضا همتی» مصرف گل در کشور را نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه و آسیای میانه بسیار پایین اعلام کرد و گفت:تولید گل و صادرات آن از جمله ظرفیت هایی ایجاد شده در بخش کشاورزی است که نیازمند توانمند سازی است.
وی مشارکت بانکها در زیرساختهای تولید گل و گیاه استان را خواستار شد و گفت:اکثر تولید کنندگان گل در موضوع تامین نقدینگی با مشکل روبرویند و بانکها می توانند با سرمایه گذاری در زیرساختها ،معوقات بانکی را از رشد و توسعه این بخش دریافت کنند.
وی اظهار داشت:خشکسالی باعث حضور گسترده کشاورزان در تولید گلخانه ای شده و مسوولان کشاورزی باید مسیر آینده این بخش را به درستی مشخص کنند زیرا در آینده ممکن است با تجمع تولید گلخانه ای روبرو شویم.
همتی به پررنگ تر شدن نقش بخش کشاورزی را در شرایط کنونی که بهای تولیدات آن افزایش یافته اشاره کرد و گفت:کشاورزی می تواند به عنوان یک بخش پربازده برای اقتصاد کشور علاوه بر تامین نیاز داخل در صادرات نقش موثری داشته باشد.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 91/12/8 و ساعت 8:13 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 392987
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو