سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
[ و فرمود : ] هیچ بى‏نیازى چون خرد نیست ، و هیچ درویشى چون نادانى و هیچ میراثى چون فرهیخته بودن و هیچ پشتیبان چون مشورت نمودن . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: بهره گیری از فرهنگ و هنر و ابزارهای موجود در دو بعد آموزش و اطلاع رسانی می تواند با تقویت مبانی انگیزشی خیران و سایر اقشار به انجام امور خیر، باعث افزایش کیفی و کمی اقدام های خیرخواهانه شود.

هنر بهترین ابزار احیای ارزش ها در جهان معاصر است

مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: بهره گیری از فرهنگ و هنر و ابزارهای موجود در دو بعد آموزش و اطلاع رسانی می تواند با تقویت مبانی انگیزشی خیران و سایر اقشار به انجام امور خیر، باعث افزایش کیفی و کمی اقدام های خیرخواهانه شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران علی کلباسی خاطر نشان کرد: حضور آثار از نقاط مختلف کشور نکته مبارکی است و با اهداف جشنواره سازگار است.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز بویژه در غرب مفاهیم اخلاقی و انسانی به فراموشی سپرده شده است افزود: می توان با کار وسیع در این عرصه نسل حاضر و نسل های آینده در سراسر کشور و بلکه در سراسر دنیا را با تلاشی همه جانبه در احیا و زنده نگهداشتن این قبیل ارزش ها ترغیب و تشویق کرد.
به گفته وی، ممکن است بواسطه این ویژگی کارهای غیر حرفه ای و ضعیفی ارائه شود که سطح تخصصی جشنواره را تنزل دهد ولی با توجه به اهداف بلند و متعالی جشنواره که همان ترویج کارهای خیر است این نکته قابل اغماض است.
وی در پاسخ به این سوال که رسانه ملی بعنوان مرجع اصلی رسانه ای و فرهنگی کشور برپایی این دست جشنواره ها را چگونه ارزیابی می کند تاکید کرد: رسانه استانی بعنوان یکی از مروجان فرهنگ کارهای خیر در جامعه، برگزاری چنین جشنواره ای را تاثیرگذار و سازنده می داند.
کلباسی پیشنهاد کرد: برای توسعه و استقبال بیشتر از جشنواره می توان دایره رقابتی را از فیلم کوتاه فراتر برد و دیگر ساختارها مانند تولیدات رادیویی را نیز وارد عرصه کرد و به غنای کار و فراگیری آن افزود.
مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز اصفهان یک پیشنهاد دیگر هم برای تشویق و آشنایی عموم با جشنواره حسنات داشت و افزود: کارهای برتر به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گیرد تا بر اثرگذاری بیشتر و فراگیری آن کمک کند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای برانگیختن قابلیت های هنری نیروهای مومن در جامعه باید از خود خیران کمک گرفت اضافه کرد: ترغیب خیران به سرمایه گذاری برای تولید آثار هنری و فرهنگی و راه اندازی یک مرکز پشتیبانی فنی در دبیرخانه جشنواره حسنات با هدف حمایت فنی از افرادی که قصد تولید فیلم با اهداف جشنواره دارند نیز یکی از راهکارهای برگزاری هر چه بهتر این برنامه بزرگ فرهنگی است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 91/12/9 و ساعت 11:55 صبح | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 20
مجموع بازدیدها: 392929
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو