سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
سرزنش بسیار، دل ها را کینه ور می کند و یارانرا می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

 مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در سال جاری اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار 22 هزار هکتار در سطح استان انجام می‌شود.

در سال جاری؛
22 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اصفهان اجرا می‌شود

 مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در سال جاری اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار 22 هزار هکتار در سطح استان انجام می‌شود.

رضا سرافرازی با اشاره به اینکه از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان اصفهان افزون بر 30 سال می‌گذرد، اظهار داشت: از ابتدای اجرایی کردن این طرح، تاکنون 54 هزار هکتار اجرای طرح داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه 15 هزار هکتار در سال 1388 اجرای آبیاری تحت فشار در استان اصفهان انجام شده است، بیان داشت: 50 درصد از کل طرح‌ها در زمینه آبیاری تحت فشار سنوات قبلی تنها در این سال انجام شده است.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری نیز اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار 22 هزار هکتار در سطح استان انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 5 هزار طرح به بانک‌ها برای تکمیل پرونده و عقد قرارداد در زمینه آبیاری تحت فشار معرفی شده‌اند، گفت: این طرح‌ها در شهرستان‌های مختلف استان انجام می‌شود.
سرافرازی ادامه داد: شهرستان‌های فریدن، سمیرم، فریدونشهر، شهرضا و اصفهان از جمله استان‌هایی هستند که مشمول اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مشخصی در مورد میزان اجرای آبیاری تحت فشار در شهرستان‌های مختلف مشخص شده، افزود: در اصفهان نیز 700 هکتار آبیاری تحت فشار اجرا می‌شود.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه به ازای هر هکتار، 2 میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود، بیان داشت: همچنین 2 میلیون و 400 هزار تومان تسهیلات بانکی بلند مدت نیز به آنان ارائه می‌شود که زمان بازپرداخت آن از پنج سال پس از دریافت آغاز می‌شود.
وی گفت: به دلیل خشکسالی‌های چند ساله اخیر، کشاورزان قدر و بهای آب را بهتر می‌دانند و مسئولان نیز در این زمینه تمهیداتی را برای اجرای طرح‌های مورد نیاز به آب کمتر، اندیشیده‌اند.
سرافرازی با اشاره به اینکه در سال گذشته با توجه به اعتبارات اختصاص یافته در زمینه خشکسالی و سوق به سمت آبیاری تحت فشار، استان اصفهان رتبه نخست آبیاری تحت فشار را در کشور به خود اختصاص داد، اظهار داشت: این در حالی است که برخی از استان‌ها همچون همدان، خراسان رضوی و فارس طی سال‌های گذشته در این زمینه اقداماتی داشته‌اند.
وی اضافه کرد: ایجاد شبکه‌های آبیاری و کانال‌های عمومی آبیاری در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلی از رشد هفت برابری برخوردار بوده است.

 

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 89/4/7 و ساعت 3:58 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393556
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو