اندیشیدن همانند دیدن نیست ، چه بود که دیده‏ها چیزى را چنانکه نیست نشان دهد ، لیکن خرد با کسى که از آن نصیحت خواهد خیانت نکند . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

با توجه به ظرفیت اصفهان در بازار بورس از طرف مسئولان بورس اصفهان به استاندار پیشنهاد شده است نهادهای مالی وابسته به بورس اصفهان در یک مکان مشخص تمرکز یابند.

فارس بررسی می‌کند؛
سرمایه‌های اصفهان چشم انتظار تمرکز در یک مکان مشخص

با توجه به ظرفیت اصفهان در بازار بورس از طرف مسئولان بورس اصفهان به استاندار پیشنهاد شده است نهادهای مالی وابسته به بورس اصفهان در یک مکان مشخص تمرکز یابند.

در مرداد ماه سال گذشته زمزمه‌های بسته شدن تالار بورس کالای اصفهان از جمله خبرهای داغ و مورد بررسی این رسانه بود و بنا به گفته مسئولان بورس کالای اصفهان، پیگیری‌های خبرگزاری فارس و گفت‌وگوهای این رسانه با مسئولان استانی و کشوری، یکی از مهم‌ترین دلایل مورد بررسی قرار گرفتن مجدد این مسئله از سوی مسئولان کشوری و تجدید نظر در مورد بسته شدن تالار بورس کالای اصفهان شد و این در حالی است که بورس کالای اصفهان همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
در حال حاضر نیز یکی از مهم‌ترین مواردی که مورد توجه مسئولان بورس اصفهان و همچنین استانداری اصفهان قرار گرفته است ایجاد مرکز مالی منسجم و متمرکز در یک مکان خاص است.
طی صحبت‌ها و جلسات برگزار شده، پیشنهادی از طرف مسئولان بورس اوراق بهادار و تالار بورس کالا برای قرار گرفتن متمرکز بورس اوراق بهادار، بورس کالا، کارگزاری‌های مختلف و شرکت‌های بیمه و در مجموع تمام نهادهای مالی وابسته به بورس در یک مکان خاص از موارد مورد ذکر بوده است.
همچنین مواردی از جمله عرضه نکردن فولاد و تیرآهن در بورس تهران و عرضه محصولات فولادی شرکت فولادمبارکه در بورس کالای اصفهان از جمله مواردی بوده که در رونق گرفتن بورس و گردش مالی آن در اصفهان تاثیر گذار بوده است.


ایجاد بستری برای توسعه و پیشرفت اقتصادی استان اصفهان، کشور و در نهایت منطقه از مهم‌ترین موارد مورد توجه مسئولان بوده و از آنجا که اصفهان در زمینه صنعت و تولید، رتبه مناسبی در کشور دارد، این طرح می‌تواند تاثیرگذاری مثبتی برای رشد اقتصادی استان و به دنبال آن کشور داشته باشد.
در صورتی که تمام نهادهای اقتصادی وابسته به بورس در یک مکان تجمع یابند، علاوه بر ساماندهی شغل‌های هم‌سطح که از دغدغه‌های مسئولان استانی است، سبب نظمی مشخص و منسجم برای سرمایه‌گذاران استان می‌شود.
البته مکان‌هایی نیز از طرف مسئولان بورس کالا و اوراق بهادار برای این امر پیشنهاد شده که در حال بررسی است و نیازمند موافقت و تایید استانداری و دولت در این مورد است.
شنیده‌ها حاکی از این است که تعاملاتی برای ایجاد تمرکز نهادهای مالی از طرف مسئولان مربوطه در حال انجام است.
در صورتی که نهادهای مالی وابسته به بورس در یک مکان تجمع یابند، برای نخستین بار در کشور، اصفهان پیشتاز این فعالیت اقتصادی تاثیرگذار می‌شود.

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 89/4/7 و ساعت 4:4 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393547
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو