سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
صبح و شب در فراگیری دانش بودن، نزد خدا برتر از جهاد در راه خدای است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: به ‌منظور دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام، باید سالانه رشد هشت تا 5/8 درصدی در اقتصاد ایجاد شود.

به ‌منظور دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله؛
سالانه رشد 5/8 درصدی باید در اقتصاد ایجاد شود

 عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: به ‌منظور دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام، باید سالانه رشد هشت تا 5/8 درصدی در اقتصاد ایجاد شود.

 عباس تاجبخش پیش‌ازظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی استان اصفهان اظهار داشت: بر اساس سند چشم‌انداز 20 ساله کشور مقرر شده ایران به عنوان قدرت اقتصادی برتر منطقه شناخته شود و این مهم نیازمند رشد اقتصادی سالانه هشت تا 5/8 درصد است.
وی با اشاره به اینکه در طول سال‌های گذشته چنین رشد اقتصادی را شاهد نبوده‌ایم و از رشد 2/6 درصد به 2/2 درصد در سال گذشته رسیده‌ایم، بیان داشت: بین اهداف سند چشم‌انداز توسعه و وضعیت کنونی اقتصاد فاصله بسیاری وجود دارد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه را برای رشد اقتصادی در کشور لازم دانست و افزود: در رکود اقتصادی بی‌سابقه کنونی نمی‌توان به عنوان قدرت اقتصادی منطقه مطرح شد.
وی با بیان نقل قولی از رئیس دیوان محاسبات کشور در مورد واگذاری 107 شرکت به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: طبق این گزارش 70 شرکت دولتی کم حجم به بخش خصوصی و 37 شرکت بزرگ به بخش شبه دولتی واگذار شده است.
تاجبخش کاهش نرخ تورم و تک رقمی شدن آن‌ را را نیازمند بررسی کارشناسی دانست و ادامه داد: کاهش نرخ تورم نمی‌تواند بر اساس کاهش تولید و رکود اقتصادی تاثیرگذار باشد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه فشار مضاعف دولت در بخش مالیات بر ارزش افزوده در شرایط رکود اقتصادی و کم رونقی اقتصاد قابل توجه است، بیان داشت: تاخیر در ثبت‌نام شرکت‌ها در بخش مالیات بر ارزش افزوده با جریمه‌های سنگین روبه‌رو می‌شود.
مهرزاد خلیلیان، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری جلسات منظم کارگروه ترمینال شهید بهشتی اصفهان گفت: این جلسات هر دو هفته یک بار با حضور مسئولان بخش دولتی و فعالان اقتصادی مرتبط با صادرات محصولات کشاورزی برگزار می‌شود و انتظار داریم در شهریورماه سال‌جاری آغاز به کار کند.
وی راه‌اندازی این کارگروه را تحولی شگرف در صادرات استان اصفهان دانست و بیان داشت: از طریق این کارگروه ترمینال می‌توانیم محصولات غذایی و جواهرالات را به تمام نقاط جهان صادر کنیم.

 

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/4/16 و ساعت 3:50 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393570
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو