سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
این دانش دین است، پس نیک بنگرید که از چه کسی دین خود رامی گیرید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: چشمه جوشان فوتسال در ایران سبب می‌شود تا قول بدهم فینال جام جهانی فوتسال در سال 2012 را ایران با یکی از دو کشور برزیل یا اسپانیا برگزار ‌کند.

اصفهانی‌ها شانسی برای سایر تیم‌ها باقی نگذاشته‌اند؛
شمس: فینال 2012 را با یکی از تیم‌های برزیل یا اسپانیا برگزار می‌کنیم

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: چشمه جوشان فوتسال در ایران سبب می‌شود تا قول بدهم فینال جام جهانی فوتسال در سال 2012 را ایران با یکی از دو کشور برزیل یا اسپانیا برگزار ‌کند.

حسین شمس که با انتقادهای پیاپی نسبت به بی‌توجهی به فوتسال، بارها تا آستانه جدایی از تیم ملی پیش رفته است، در ظاهر این روزها دید امیدوارانه‌ای پیدا کرده و تیم ملی ایران را یکی از برگزار کنندگان فینال جام جهانی فوتسال در سال 2012 می‌داند.
صحبت‌های پیش رو، حاصل گفت‌وگوی خبرنگار فارس در اصفهان با حسین شمس است که در پی می‌آید:

فارس: در ابتدا از لیگ برتر فوتسال شروع کنیم. لیگی که به نظر می‌رسد دیگر کاملا در انحصار تیم‌های اصفهانی قرار دارد، سرنوشت لیگ را چگونه حدس می‌زنید؟
شمس: البته به جز سه تیم اصفهانی که دوتای آن‌ها مدعی صد درصدی کسب عنوان قهرمانی هستند به عقیده من تیم‌هایی مثل شهید منصوری قرچک، گسترش فولاد تبریز و حفاری خوزستان نیز شانس قهرمانی دارند و نباید از این تیم‌ها به سادگی چشم‌پوشی کرد. امیدوارم امسال لیگ برتر از سال گذشته هم جذاب‌تر بشود و تیم‌ها بازی‌های نزدیکی به نمایش بگذارند.

فارس: به جز یکی دو نفر، سایر ملی‌پوشان در تیم‌های اصفهانی گیتی‌پسند، ماهان و فیروز صفه حضور دارند. با این اوصاف باز هم فکر می‌کنید دیگر تیم‌ها شانسی برای قهرمانی داشته باشند؟
شمس: البته باید پذیرفت که دو تیم اصفهانی گیتی‌پسند و ماهان شانسی برای قهرمانی سایر تیم‌ها باقی نگذاشته‌اند و باید کاپ قهرمانی را در دستان یکی از دو کاپیتان این دو باشگاه دید، اما من یک مربی هستم و می‌دانم که در فوتسال هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و یک تیم در عین شگفتی گوی سبقت را از رقبا برباید؛ روی کاغذ شاید همه چیز مشخص باشد اما در عمل نتایج تعیین کننده است و باید انتظار هر چیزی را داشت.

فارس: به نظر شما باشگاه گیتی‌پسند می‌تواند فوتسال ایران را از حالت تک قطبی در آورد؟
شمس: البته الان هم فوتسال ایران در زمینه باشگاهی تک قطبی نیست؛ اما تا فصل پیش ماهان به عنوان یک تیم مطرح حتی در جهان شناخته شد. در مجموع اصفهانی‌ها بعد از فوتبال به فوتسال علاقه زیادی دارند و باشگاه‌هایی چون ماهان و گیتی‌پسند رونق را به این رشته آورده‌اند. باید از خانواده ریخته‌گران و جنتی تشکر کرد که این چنین در ورزشی که ایران رتبه چهارم دنیا را دارد سرمایه‌گذاری می‌کنند و انگیزه زیادی به ورزشکاران این رشته داده‌اند. اما با وجود تمام علاقه‌ای که نسبت به باشگاه‌های اصفهانی دارم، این را هم بگویم که فوتسال اصفهان باید به مرحله‌ای برسد که بیشتر از داشته‌های خود استفاده کند و در این رشته هیچ نیازی به استان‌های دیگر نداشته باشد.

فارس: بهتر نیست از تجمع ملی‌پوشان در چند تیم خاص جلوگیری شود تا از جذابیت بازی‌ها در تمام دیدارها کاسته نشود؟
شمس: سال گذشته نیز که ماهان بیشتر ملی‌پوشان را در اختیار داشت، شاهد بودیم فوتسالیست‌های ارزنده‌ای خود را نشان دادند که بلافاصله جایگاه ثابتی در تیم ملی نیز پیدا کردند. حتی در صورت تجمع ملی پوشان در تیم‌های معدود باز هم این چشمه جوشان فوتسال کار خود را ادامه می‌دهد و عرصه برای عرض اندام سایر فوتسالیست‌های مستعد باز می‌شود. کافی است تا آغاز لیگ برتر فوتسال صبر کنید تا پدیده‌های جدید فوتسال ایران خود را نشان بدهند.

فارس: امسال که دیگر به هیچ باشگاهی مشاوره فنی نمی‌دهید؟
شمس: خیر، امسال دلیلی برای مشاوره به تیم‌ها وجود ندارد.

فارس: بهتر نبود سال گذشته نیز به باشگاه ماهان مشاوره نمی‌دادید تا شائبه حمایت ویژه به این باشگاه در اذهان به وجود نیاید؟
شمس: سال گذشته به دلیل حضور ماهان در جام باشگاه‌های آسیا مجوز همکاری من با این باشگاه از سوی فدراسیون صادر شده بود و تا آغاز جام باشگاه‌های آسیا نیز فعالیت آن‌چنانی با این باشگاه نداشتم. قصد من حمایت از نماینده ایران در آسیا بود اما این قول را می‌دهم امسال با هیچ باشگاهی همکاری نخواهم داشت.

فارس: آقای شمس شما ثابت کرده‌اید که در دعوت از بازیکنان جوان و کنار گذاشتن با تجربه‌ها شجاعانه عمل می‌کنید. آیا امسال نیز این رویه را ادامه می‌دهید و با بازیکنان نامی رو دربایستی نخواهید داشت؟
شمس: دقیقا همین‌طور است. تیم ملی فوتسال ایران به هیچ بازیکنی به تنهایی متکی نیست و این چشمه جوشان فوتسال ایران موجب می‌شود تا هر سال یک ستاره به فوتسال ایران معرفی شود. اعتراف می‌کنم تا زمانی که این چشمه این چنین جوشان عمل می‌کند هر شخص دیگری که جای من باشد نیز می‌تواند موفق عمل کند و حتی در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

فارس: بالاخره انتقاداتی که درباره بی‌توجهی مسئولان به فوتسال بود، برطرف شد؟
شمس: من در دو بخش جواب سئوال شما را می‌دهم. نخست درباره امکانات مورد نظر تیم ملی بود که اگر قرار باشد درباره گذشته حرف بزنم یک مثنوی بیرون می‌آید. اما کم‌کم این مشکلات در حال رفع شدن است و آخرین خبری که دارم تفاهم فدراسیون با یک حامی خارجی است که از این پس لباس و سایر وسایل مورد نیاز تیم ملی از طریق این حامی تولید می‌شود. فکر می‌کنم به طور رسمی یک یا دو هفته آینده از لباس جدید تیم ملی با طرح این تولیدی رونمایی می‌شود.
انتقاد دوم من نسبت به حق و حقوق بازیکنان بود که این مورد نیز در حال بررسی است و مسئولان قول‌هایی داده‌اند که این بار خوشبین هستم تمام آن‌ها عملی شود. آقایان سعیدلو، کفاشیان و ترابیان پس از آن ماجراها قول‌هایی داده‌اند که به شخصه فکر می‌کنم این قول‌ها عملی می‌شود.

فارس: پخش مستقیم بازی‌ها لیگ برتر از صدا و سیما هم قطعی شده است؟
شمس: آن‌طور که آقای زمانی رئیس گروه ورزش شبکه سوم سیما اعلام کرده است این بازی‌ها هر هفته از شبکه سوم پخش می‌شود و ظاهرا برنامه این بازی‌ها نیز به آن‌ها اعلام شده است. ضمن اینکه برخی باشگاه‌ها نیز به صورت مستقل رایزنی‌هایی صورت داده‌اند تا بازی‌های آن‌ها نیز مستقیم پخش شود تا در مجموع امیدوار باشیم در این فصل شبکه سوم اهمیت بیشتری به این رشته ورزشی پرطرفدار می‌دهد.
همچنین آقای خیابانی نیز که مدیریت گروه ورزش شبکه جام‌جم به وی سپرده شده است قول دادند اهمیت ویژه‌ای به فوتسال بدهند و بازی‌های لیگ برتر فوتسال از این شبکه نیز پخش شود. در مجموع امسال وضعیت خوبی در زمینه پخش تلویزیونی مسابقات فوتسال خواهیم داشت.

فارس: پس از جام جهانی فوتسال در دوره گذشته با قاطعیت اعلام کردید ایران شایستگی حضور در فینال جام جهانی را دارد. از آن زمان تاکنون آیا شرایط طوری پیش رفته که این ادعای شما برای جام جهانی 2012 درست از آب در آید؟
شمس: بله، شک نکنید هر کسی هم که جای من باشد با این تیم خوب و این موج حمایتی که در فوتسال راه افتاده است می‌تواند ایران را فینالیست جام جهانی کند. این آرزویی نیست که دور از دسترس باشد و به زودی شاهد خواهید بود که در جام جهانی 2012 ایران فینال جام جهانی را با یکی از تیم‌های برزیل یا اسپانیا برگزار می‌کند. حمایت مردم و رسانه‌ها بی‌نظیر است و ما باید به این هدف برسیم.

فارس: این وعده شما انتظارها را بیشتر نمی‌کند؟ شما هم می‌توانید همانند خیلی از مربیان زیر بار این حرف‌ها نروید تا هر نتیجه‌ای که به دست آمد مسئول نباشید.
شمس: من کاری به سایر مربیان ندارم، کار خودم را خوب بلدم و پای قولی که دادم هستم و یقین دارم با حمایت‌های لازم به آن دست پیدا می‌کنیم. شاید در جام جهانی آینده هر اتفاقی رخ دهد اما فوتسال ایران با این بازیکنان باید در فینال جام جهانی حضور داشته باشد و من این روحیه را به بازیکنانم تزریق می‌کنم. ان‌شاءالله شرمنده مردم نمی‌شوم.

 

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/4/27 و ساعت 1:54 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 392996
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو