سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هرکس به پیشباز آرای گوناگون برود، لغزشگاهها را بشناسد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

 معاون هنرهای سنتی صنایع دستی کشور گفت: اصفهان جایگاه و مرکز سقل همه هنرها در کشور به‌ویژه در جهان است اما به این صنایع دستی در این شهر آن طور که شایسته این هنر بوده پرداخته نشده است.

معاون هنرهای سنتی صنایع دستی کشور:
مرکز ثقل هنرهای دستی کشور به فراموشی سپرده شده است

 معاون هنرهای سنتی صنایع دستی کشور گفت: اصفهان جایگاه و مرکز سقل همه هنرها در کشور به‌ویژه در جهان است اما به این صنایع دستی در این شهر آن طور که شایسته این هنر بوده پرداخته نشده است.

به گزارش خبرگزاری اصفهان، تهمینه دانیالی ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی صنایع دستی، نساجی سنتی، چاپ پارچه، رودوزی سنتی و لباس‌های محلی با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هنرمندان عرصه صنایع دستی جهادگران عرصه هنر بوده و مسئولان ذی‌ربط باید در راستای ارتقا سطحی کیفی این صنعت تلاش‌های گسترده‌ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه اصفهان جایگاه و مرکز ثقل همه هنرها در کشور به ویژه در جهان است، افزود: به صنایع دستی در کشور آن طور که شایسته این هنر است پرداخته نشده و مسئولان باید با همکاری و تعامل با یکدیگر در رفع مشکلات این صنعت گام بردارند.
معاون هنرهای سنتی صنایع دستی کشور اظهار داشت: به هنرهای صنایع دستی اصفهان آن طور که شایسته این شهر است، پرداخته نشده و این شهر در این راستا به فراموشی سپرده شده است.
دانیالی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به منظور ارتقا سطح کیفی هنرمندان تمام تلاش خود را انجام دهند، بیان داشت: مسئولان باید با رفع مشکلات هنرمندان صنایع دستی، هنرهای منسوخ شده را احیا کنند.
وی با اشاره به احداث شهرک صنایع دستی و راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در اصفهان تصریح کرد: مدیران استانی باید در واگذاری این صنعت به بخش خصوصی تلاش کنند تا این بخش با اداره ارگان‌های غیردولتی و در سایه توجهات دولت به رشد و بالندگی برسد.
معاون هنرهای سنتی صنایع دستی کشور به محدود و کوچک بودن فضاهای کارگاهی هنرمندان صنایع دستی اشاره کرد و افزود: باید با توسعه این کارگاه‌ها ظرفیت کار و فعالیت هنرمندان را بهبود بخشید و این کارگاه‌ها در بسیاری از جهات ظرفیت بالایی در تولید این صنایع داشته‌اند.
دانیالی برگزاری این نمایشگاه‌ها را در افزایش فضای گفتمان و تعامل هنرمندان سراسر کشور موثر دانست اظهار داشت: مسئولان باید در این زمینه به یک عزم جدی و هماهنگی لازم بین مسئولان رسیده تا صنایع دستی از وضعیت موجود نجات پیدا کند.
وی با بیان اینکه صنایع دستی باید خانه‌های مردم راه پیدا کند، گفت: با وجود تنوع صنایع دستی در کشور باید در راستای آشنایی مردم با این صنایع و اینکه برای خرید آنها ترغیب شوند، تلاش کرد.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 89/1/10 و ساعت 2:48 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 28
مجموع بازدیدها: 393584
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو