سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بردبارى و درنگ از یک شکم افتادند و هر دو از همت بلند زادند . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

ورزشی رزمی نینجا یا نینجوتسو یکی از هنرهای رزمی کهن ژاپن و نوپای استان اصفهان می‌باشد.

نینجا ورزشی کهن اما نوپا در اصفهان

ورزشی رزمی نینجا یا نینجوتسو یکی از هنرهای رزمی کهن ژاپن و نوپای استان اصفهان می‌باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فرامرزپور مربی این سبک در رابطه با پیشینه این رشته ورزشی در ایران گفت : این سبک جزوی از هنرهای رزمی کشور ژاپن است که از سال 1369 توسط استاد اکبر فرجی وارد ایران شد و از سال 1381 نیز مردم استان اصفهان شروع به فعالیت در این رشته ورزشی کرند.
فرامرز پور از نحوه برگزاری مسابقات در این رشته ورزشی گفت : مسابقات این رشته ورزشی در قالب سه نوع مختلف برگزار می شود ، نوع اول مسابقات مبارزه ای است که در این سری مسابقات حریفان طبق وزن و رده سنی با یکدیگر مبارزه می‌کنند نوع دوم این مسابقات پرتاب سلاح می‌باشد که در این سری مسابقات هیچ محدوده سنی و وزنی وجود ندارد و در نوع سوم جدال بر سر حرکات و هنر های فردی میباشد که حریفان این نوع مسابقات نیز بر طبق وزن و رده سنی با هم مسابقه می دهند .
خواجو دیگر مربی این سبک در مورد جایگاه استان اصفهان دراین ورزش رزمی گفت : در استان اصفهان در هر باشگاه هر ساله حدود ده مقام قهرمانی در رده های سنی مختلف نونهالان ، نوجوانان ، جوانان ، بزرگسالان و پیشکسوتان کسب می کنند .
وی در ادامه گفت استاد اکبر فرجی اولین فردی بود که سرپرستی و هدایت تیم ملی را به عهده گرفت ووی نقطه آغازین تیم ملی ایران بود .
خواجو فاصله بین تیم ملی ایران با دیگر تیم های آسیایی را زیاد دانست و گفت : با وجودی که فاصله سطح تیم ملی ایران با دیگر تیم های آسیایی زیاد است ولی تیم ملی ایران در تمام مسابقات شرکت کرده و با تمام توان پا به این مبارزات گذاشته است.
در پایان متذکر می شویم به اینگونه رشته های ورزشی هنر های رزمی گویند پس فراموش نکنیم هنر با خشونت سازگاری ندارد و از این رشته به عنوان ورزشی برای تقویت روح و جسم یاد کنیم .

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 89/4/28 و ساعت 3:7 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 393000
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو