سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
فراخ سینگى و بردبارى دست‏افزار سرورى است و سالارى . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: روزانه بیش از 30 تن انواع پلاستیک در اصفهان بازیافت می‌شود که مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود آورده است.

معاون شهردار اصفهان:
روزانه بیش از 30 تن پلاستیک در اصفهان بازیافت می‌شود

 معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: روزانه بیش از 30 تن انواع پلاستیک در اصفهان بازیافت می‌شود که مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود آورده است.

 منصور باقرصاد ظهر امروز در نشست تخصصی خدمات شهری اصفهان با اشاره به اینکه آثار پسماندها بر محیط زیست و جامعه سنگین و طاقت‌ فرسا است، اظهار داشت: در کشور ما میزان آلودگی‌ها در هر بخش حتی زباله‌های تولیدی در منازل بیشتر از حد معمول است.
وی افزود: پرداختن به آلودگی‌های زیست محیطی بر خلاف سایر مباحث که ظاهری آراسته دارند، بسیار پر هزینه و زمان‌بر است.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه توجه به اثرات زیست محیطی پسماند مهم‌تر از پرداختن به خود پسماند است، تصریح کرد: برترین تکنولوژی در مدیریت پسماند، تولید انرژی از این بخش است.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت علمی، راه‌اندازی بانک اطلاعاتی، آموزش به مردم، فرهنگ‌سازی و در اختیار گذاشتن بودجه برای مدیریت پسماند و زباله، از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در این بخش انجام شود.
باقرصاد بیان داشت: هزینه جمع‌آوری زباله از سطح شهر و آلودگی ناشی از پسماندها بسیار زیاد است، اما چون مردم آن را نمی‌پردازند قابل احساس نیست.
وی با اشاره به اینکه مصرف پساب به عنوان آب مصرفی در کشاورزی سبب ایجاد سرطان می‌شود، ادامه داد: در کشور ما به مدیریت پسماندها و حفظ محیط زیست توجه مطلوبی نمی‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان سرانه فضای سبز را برای هر نفر در اصفهان 25 متر مربع دانست و افزود: ایجاد 50 متر مربع سرانه فضای سبز برای هر اصفهانی به شرطی که تمام آلودگی‌ها متوقف شود، هزینه بسیار بالایی را می‌طلبد که شهرداری به تنهایی قادر به تامین آن نیست.
وی با بیان اینکه ریزش آلودگی هوا در طول سال در اصفهان 268 هزار تن است، تصریح کرد: با امکانات موجود، شهرداری فقط می‌تواند جلوی 70 هزار تن آلودگی را بگیرد.
باقرصاد گفت: قانون مدیریت پسماندها مطلوب است اما کسانی که مسئولیتی پیرامون این قانون دارند، به مسئولیت خود به خوبی عمل نکردند.

 

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/4/30 و ساعت 4:26 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 27
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 392974
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو