سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شناخت خداوند برترین دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: حدود 70 درصد جمعیت استان اصفهان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان:
70 درصد جمعیت استان اصفهان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند

 مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: حدود 70 درصد جمعیت استان اصفهان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

علی‌اصغر دادخواه پیش ‌از‌ ظهر امروز در جمع کارکنان اداره‌کل تامین اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی در استان اصفهان از 736 هزار نفر به 810 هزار نفر تا سه‌ماهه نخست سال 89 رسیده است که با احتساب خانواده‌های زیر پوشش بیمه شده، حدود 70 درصد جمعیت استان اصفهان زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.
وی با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه‌های جدید، بیش از 100 هزار کارگر در قالب بیمه کارگران ساختمانی، 20 هزار نفر در قالب بیمه قالی‌بافان و کارگران و 6 هزار و 600 کارگاه صنعتی به جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌پیوندند، اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه، یک سوم از هزینه حق بیمه را کارگران و دو سوم دیگر را دولت پرداخت می‌کند که با اجرای این قانون، جمع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اصفهان از مرز یک میلیون نفر می‌گذرد.
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان بیش از 142 هزار بازنشسته تأمین اجتماعی دارد، تصریح کرد: در سال گذشته، 10 هزار و 200 بازنشسته به تعداد بازنشستگان استان اصفهان اضافه شده است.
وی با بیان اینکه افراد بازنشسته شده تا پایان سال 85، سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد به همراه خانواده‌های خود که جمعیت بیش از 300 هزار نفر را تشکیل می‌دهند، سرانه سهام عدالت خود را به میزان 400 هزار ریال دریافت کرده‌اند.
دادخواه با بیان اینکه میانگین حقوق بازنشستگی پرداختی این سازمان 6 میلیون ریال است، ادامه داد: بیشترین حقوق بازنشستگی پرداختی 10 میلیون و 800 هزار ریال و کم‌ترین حقوق پرداختی نیز 4 میلیون ریال است.
دادخواه با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی استان در یک سال گذشته بیش از 44 شعبه اقماری را ایجاد کرده است، گفت: با هدف کاهش مراجعات به سازمان تأمین اجتماعی مرکزی و همچنین تسهیل‌سازی دریافت خدمات برای کارگران، در هر منطقه‌ای که بیمه شدگان بیشتری وجود داشته، سازمان تأمین اجتماعی مرکز و شعبه‌ای را برای ارائه خدمات ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 150 هزار نفر به شعب اقماری تأمین اجتماعی استان اصفهان مراجعه و خدمات مربوطه را دریافت کرده‌اند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان همچنین در ارتباط با نحوه ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان گفت: ارائه خدمات درمانی توسط سازمان تامین اجتماعی در مراکز استان‌ها به عهده مدیریت درمان تامین اجتماعی هر استان است که مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان هم‌اکنون با 28 مرکز ملکی شامل 3 بیمارستان بزرگ(شریعتی، غرضی، فاطمه زهرا نجف‌آباد)، شش پلی‌کلینیک، 9 درمانگاه تخصصی، 9 درمانگاه عمومی و یک مرکز دندانپزشکی و 4 هزار و 370 مرکز درمانی طرف قرارداد در سطح استان اصفهان صورت می‌گیرد.
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی اصفهان معوقات پرداختی این سازمان را بیش از 2 ‌هزار و 500 میلیارد ریال از کارفرمایان عنوان و تصریح کرد: 60 درصد سهم بدهی را شرکت‌های نساجی کاشان به دلیل ورشکستگی‌های دو دهه اخیر داشته‌اند.
وی با اشاره به بدهی‌های شرکت اتوبوسرانی اظهار داشت: بدهی‌های سازمان اتوبوسرانی اصفهان از سال 1379 پرداخت نشده که تا به امروز برابر 300 میلیارد ریال برآورد شده است.
دادخواه با بیان اینکه تعداد مستمری‌بگیران بیمه بیکاری این سازمان به دلیل بحران‌های مالی از مرز 17 هزار نفر گذشته است، تصریح کرد: در سال گذشته 570 میلیارد ریال به بیکاران حقوق پرداخت شده که امید است با توجه به برنامه‌های دولت برای ایجاد اشتغال، این تعداد کاهش پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه میزان دریافت و پرداخت این سازمان نسبت یک به 5.6 را تشکیل می‌دهد، گفت: در صورت پیوستن صندوق بازنشستگان فولاد مبارکه به سازمان تأمین اجتماعی، میزان دریافت‌ها باید افزایش پیدا کند.
مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی اصفهان دریافت سابقه بیمه و صدور دفترچه از استان‌های دیگر را دو مشکل اساسی این سازمان دانست و افزود: مشکل صدور دفترچه با توسعه شبکه ارتباطی سازمان تأمین اجتماعی برطرف شده، اما مشکل دریافت سابقه بیمه همچنان باقی است.
وی ادامه داد: روزانه چند نفر برای دریافت سابقه خود به این سازمان مراجعه می‌کنند که سازمان به‌صورت دستی پاسخگوی این اربابان رجوع است.

 

فارس

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 89/4/31 و ساعت 3:25 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 47
مجموع بازدیدها: 392972
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو