سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
مردم چیزى را نگفتند : خوش باد ، جز آنکه روزگار براى آن روز بدى را ذخیرت نهاد . [نهج البلاغه]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

زمان تغییر و اصلاح اطلاعات خانوارهای ایرانی در طرح هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای شهریور ماه امسال تعیین شده است.

تغییر و اصلاح اطلاعات خانوارها از اول شهریور آغاز می‌شود

 زمان تغییر و اصلاح اطلاعات خانوارهای ایرانی در طرح هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای شهریور ماه امسال تعیین شده است.

در اطلاعیه‌ای که از طرف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مرکز آمار ایران به استانداری استان‌ اصفهان ارسال شده است، زمان ایجاد تغییرات اطلاعات خانوارهای ایرانی، شهریور ماه اعلام شده است.
بر اساس این اطلاعیه فوری که از طرف معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی مرکز آمار ایران به استان‌ اصفهان ارسال شده، تازه‌هایی در مورد آخرین دستورالعمل‌های ارائه اطلاعات مردم اعلام شده است.
در این اطلاعیه آمده است: همان‌گونه که مستحضر هستید؛ مرحله تکمیل فهرست اعضای خانوارهای طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای کشور با هماهنگی سازمان ثبت احوال کشور در حال اجرا است.
در این مرحله اطلاعات افرادی که پس از مردادماه سال 1387 ازدواج کرده‌اند یا طلاق گرفته‌اند از سازمان ثبت احوال کشور دریافت شده و تا پایان مرداد ماه وارد پایگاه طرح خواهد شد.
در این راستا باید دستوراتی در مورد نحوه اطلاع‌رسانی ارائه شود؛
1-سرپرست خانوارهایی که پس از مرداد سال 1387 بر اساس ازدواج به وجود آمده‌اند می‌توانند از ابتدای شهریورماه بر اساس فراخوان و برنامه زمان‌بندی که توسط وزرات رفاه و تامین اجتماعی اعلام می‌شود برای معرفی شماره حساب اقدام کنند و نیازی به مراجعه این افراد به سامانه مرکز آمار ایران نیست.
2-فرزندانی که پس از مرداد ماه 1387 متولد شده‌اند با استفاده از اطلاعات دریافت شده از سازمان ثبت احوال کشور به خانوار خود اضافه شده‌اند نیز این خانوارها نیازی به مراجعه به مرکز آمار ایران ندارند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است:
3-خانوارهایی که عضو یا اعضایی از آنها پس از مردادماه سال 1387 فوت شده‌اند به صورت خودکار از خانوارشان حذف شده‌اند و نیازی به مراجعه به وبگاه مرکز آمار ایران نیست.
4-در مواردی که سرپرست خانوار فوت شده، مسن‌ترین عضو خانوار به عنوان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده و وی می‌تواند از ابتدای شهریور ماه بر اساس فراخوان و برنامه زمان‌بندی که توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی اعلام می‌شود برای معرفی شماره حساب اقدام کنند.
5-هر یک از زوجینی که طلاق گرفته‌اند از ابتدای شهریور ماه می‌توانند برای معرفی شماره حساب طبق برنامه وزارت رفاه و تامین اجتماعی اقدام کرده و نیازی به معرفی حساب جدید ندارد.
6-تمام خانوارهایی که کد رهگیری یا رمز عبور دریافت کرده‌اند حتی اگر در مرحله اعلام وضعیت خانوار در بهمن ماه 1388 عضوی به غیر از سرپرست خانوارها تایید هویت نشده است، می‌توانند طبق برنامه زمان‌بندی وزارت رفاه برای معرفی شماره حساب اقدام کرده و بدیهی است برای اصلاح اطلاعات فرد تایید هویت نشده در مرحله اصلاح اطلاعات فراخوان خواهد شد.
در بخش پایانی این اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه در حال حاضر خوشه‌بندی خانوارها ملاک پرداخت نیست برای خانوارهایی که در اطلاعات غیر هویتی مانند آدرس، دارایی، درآمد و موارد دیگر دارای تغییر هستند در دوره زمانی مناسب که به تصویب کارگروه تحول اقتصادی دولت می‌رسد برای اصلاح اطلاعات خود فراخوان می‌شوند.
گفتنی است در این مرحله نیازی به مراجعه حضوری یا تلفنی خانوارها نیست و پس از پایان مرحله معرفی حساب به وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای پاسخ به سؤالات مردمی و اصلاح اطلاعات به نحوه مقتضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 89/5/4 و ساعت 3:39 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 393225
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو