سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
توانگری خردمند، به حکمتش و عزّت او به قناعتش باشد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: 95 درصد افرادی که در اداره فنی و حرفه‌ای اصفهان آموزش می‌بینند، مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای استان اصفهان:
95 درصد آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای مشغول به کار می‌شوند

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: 95 درصد افرادی که در اداره فنی و حرفه‌ای اصفهان آموزش می‌بینند، مشغول به کار می‌شوند.

محمدعلی زارع صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری ششم مرداد ماه به نام روز ملی مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با برخورداری از 50 مرکز به همراه استان خراسان رضوی بیشترین مراکز فنی و حرفه‌ای در کشور را در اختیار دارد.
وی افزود: اداره آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، 21 مرکز آموزشی در پادگان‌ها، 9 مرکز آموزشی در زندان‌ها و 30 مرکز آموزشی شهری دارد و بیش از 600 دوره آموزشی در کارخانجات و صنایع برگزار می‌کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار آموزشگاه فعال آزاد در بخش‌های خصوصی زیر نظر فنی و حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: در آزمون‌های برگزار شده فنی و حرفه‌ای در سال 1387، بخش خصوصی 70 درصد قبولی و بخش دولتی 79 درصد قبولی داشته‌اند.
وی با بیان اینکه تدوین استانداردهای آموزشی در سال‌های گذشته توسط تهران انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تهیه استاندارد به استان‌ها واگذار شد که برای استان اصفهان 75 استاندارد در نظر گرفته شده بود و اداره فنی و حرفه‌ای اصفهان 86 استاندارد تهیه کرد.
زارع بیان داشت: بیشترین استانداردهای آموزشی فنی و حرفه‌ای به دو بخش سنگ و نساجی اختصاص داده شده، چرا که پیش از این هیچ استانداردی در این دو بخش وجود نداشته است.
وی ادامه داد: فنی و حرفه‌ای علاوه بر اینکه مدیریت کارگاه‌های آموزشی را به بخش خصوصی واگذار کرده، مراکز آموزشی را نیز به این بخش واگذار کرده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان اضافه کرد: سال گذشته 22 هزار نفر در بخش صنعت ساختمان آموزش دیدند و بیش از 39 هزار نفر در آزمون این رشته شرکت کردند و برای 20 هزار نفر نیز پروانه مهارت صادر شد.
وی با اشاره به آموزش‌های ساخت ساختمان‌های پیش ساخته در سال جاری گفت: چند استان به عنوان پایلوت برای آموزش ساخت ساختمان‌های پیش ساخته انتخاب شدند که استان اصفهان نیز یکی از آنها است.
زارع افزود: این ساختمان‌ها وزن کمتری نسبت به ساختمان‌های معمولی داشته و مصرف انرژی مطلوبی نیز دارند.
وی تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای اصفهان در سال گذشته 115 هزار ساعت آموزش به 2 هزار و 198 نفر کارآموز مراکز دولتی ارائه داده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای چادگان در هفته دولت خاطرنشان کرد: با افتتاح این مرکز در چادگان، تمام 23 شهرستان استان حداقل یک مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اختیار دارند.
وی ادامه داد: مرکز آموزش صنایع ساختمان اصفهان و مرکز ارتقای مهارت سگزی نیز در هفته دولت در اصفهان افتتاح می‌شود.
زارع با اشاره به اینکه بیش از 94 میلیون نفر ساعت، تعهد آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اصفهان است، بیان داشت: 95 درصد افرادی که در اداره فنی و حرفه‌ای اصفهان آموزش می‌بینند، مشغول به کار می‌شوند.

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در چهارشنبه 89/5/6 و ساعت 5:45 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 393241
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو