سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
بخشندگی، [بذر] دوستی را [در دل ها [می کارد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: سه شنبه 103 اردیبهشت 25

در حالی که پیش‌بینی می‌شد با برگزاری مجمع و انتخاب رئیس هیئت جودو، جودو اصفهان پس از یک سال اداره با سرپرست، سر و سامان بگیرد، این اتفاق رخ نداد و حاشیه‌های جدیدی برای جودو اصفهان به وجود آمد.

هفته گذشته مجمع انتخاباتی هیئت جودو استان برگزار شد و رضا رفیع‌زاده برای سومین بار متوالی به عنوان رئیس این هیئت معرفی شد.
انتخاب دوباره رفیع‌زاده در حالی انجام شد که در طول یک سالی که از پایان دومین دوره ریاست چهار ساله رفیع‌زاده در هیئت استان می‌گذشت، انتقادات زیادی متوجه سرپرست هیئت بود و مخالفان عملکرد رفیع‌زاده خواستار ایجاد تغییرات در ساختار هیئت جودو بودند.

*‌از لغو مجمع تا ثبت‌نام مجدد
دی‌ ماه سال گذشته و در شرایطی که ماه‌ها از پایان دوره ریاست رفیع‌زاده در هیئت جودو می‌گذشت، تاریخی برای زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت جودو اصفهان معین شد ولی مجمع در زمان مقرر برگزار نشد تا همچنان هیئت جودو با سرپرست اداره شود.
پس از لغو مجمع اولیه، ثبت‌نام مجدد از کاندیداهای ریاست هیئت جودو انجام شد که این بار مخالفان عملکرد رفیع‌زاده، حضور پر تعدادی در جمع کاندیدهای ثبت‌نام شده برای ریاست هیئت جودو داشتند تا به این ترتیب معادلات جودوی اصفهان را به نفع خود تغییر دهند.

*‌مجمع پر حاشیه
در مجمع انتخاباتی هیئت جودو که در حضور رئیس فدراسیون و مدیرکل تربیت‌بدنی استان اصفهان انجام شد، 9 نفر کاندیدای ریاست هیئت بودند که سه نفر نفر از آنها قبل از آغاز رسمی جلسه انصراف دادند تا رقابت بین شش نفر باقیمانده ادامه داشته باشد.
در ادامه نیز چهار نفر دیگر از کاندیداها به نفع یکی دیگر از کاندیداها انصراف دادند تا رقابت اصلی برای ریاست هیئت بین رفیع‌زاده و امانی جریان داشته باشد.
با پایان رای‌گیری مجمع انتخاباتی هیئت جودو، رفیع‌زاده با کسب 11 رای در مقابل شش رای امانی و یک رای ممتنع، توانست با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس چهار سال آینده هیئت استان انتخاب شود.
انتخاب مجدد رفیع‌زاده واکنش مخالفان وی را در بر داشت و این افراد اواخر هفته گذشته به نشانه اعتراض به نتایج انتخابات هیئت، در مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.
در نهایت نیز به دستور استاندار اصفهان، جلسه‌ای با حضور نمایندگان مخالفان و مدیرکل دفتر استانداری برگزار و قرار شد در آینده با تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان مخالف و موافق رئیس هیئت، مدیرکل دفتر و معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل تربیت‌بدنی اصفهان، اتفاقات اخیر جودوی اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

*‌نماینده معترضین: نحوه چینش اعضای مجمع به نفع یک کاندیدا بوده است
معترضینی که در مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند معتقدند نحوه چینش اعضای مجمع به نفع یک کاندیدای خاص بوده است.
حجت کریمی از مربیان جودو اصفهان که به عنوان یکی از سه نماینده معترضان جلسه‌ای را با مدیرکل دفتر استاندار اصفهان برگزار کرد، از جمله کسانی است که ادعای جهت‌دار بودن انتخاب اعضای مجمع را مطرح می‌کند.
وی در این خصوص گفت: کاندیداهای شرکت‌کننده در مجامع انتخاباتی این حق را دارند که حداقل 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات از نحوه چینش اعضای مجمع مطلع شوند تا امکان رایزنی برای جلب نظر اعضای حاضر در مجمع را داشته باشند.
وی ادامه داد: این در حالیست که اعضای مجمع جودو تا صبح روز برگزاری مجمع در حال تغییر بودند.
کریمی با اشاره به انتخاب اعضای مجمع هیئت جودو بیان داشت: جودو فلاورجان حدود 15 سال است که تعطیل شده و فعالیت خاصی ندارد ولی در مجمع جایگزین هیئت جودو کاشان شده است.
وی اضافه کرد: محمد جوانی از قهرمانان جودو اصفهان است که مربیان جودو اصفهان همواره خود را پشت نام وی پنهان می‌کنند ولی برای مجمع هیئت جودو با این توجیه که وی قهرمان نیست از جمع اعضای مجمع کنار گذاشته شد.

*‌ رفیع‌زاده: دخالتی در انتخاب اعضای مجمع نداشتم
رضا رفیع‌زاده که برای سومین دوره متوالی به عنوان رئیس هیئت جودو اصفهان انتخاب شده است، هرگونه جهتگیری در انتخاب اعضای مجمع را رد می‌کند.
وی با بیان اینکه دخالتی در انتخاب اعضای مجمع نداشته است، افزود: انتخاب اعضای شرکت کننده در مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی بر اساس دستورالعمل‌های اداره کل تربیت‌بدنی است و نظر من در آن تاثیری ندارد.
رفیع‌زاده معتقد است کسانی به دلیل منافع شخصی به نتیجه انتخابات هیئت جودو معترض شده‌اند.
وی در این خصوص بیان داشت: دو نفر از مربیانی که در مجمع حضور داشته و صورتجلسه را نیز امضا کرده‌اند، جزو معترضان هستند و متاسفانه با استفاده ابزاری از شاگردانشان تجمع اعتراض‌آمیزی را تدارک دیده‌اند.
رفیع‌زاده در پایان تصریح کرد که تصمیم‌گیری در مورد اعتراضات انجام شده به مجمع انتخاباتی هیئت جودو بر عهده قانون است.

*‌ غیور: این رفتارها به ورزش خدشه وارد می‌کند
علیرضا غیور معاون توسعه امور ورزش اداره کل تربیت‌بدنی استان اصفهان که از نزدیک جریان انتخابات هیئت جودو را زیر نظر داشته است، معتقد است معترضان به نتیجه انتخابات هیئت جودو اگر هدف اصلاح این رشته را دارند، باید به شیوه‌ای منطقی و منطبق بر گفت‌وگو اعتراض خود را بیان کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه این افرد قبل از اینکه به گفتمان بپردازند، به کارهایی دست می‌زنند که در شان ورزش نیست و جز خدشه وارد کردن به ساحت ورزش اثر دیگری در پی ندارد.
غیور اضافه کرد: باید در نظر داشت که همواره تغییر سبب اصلاح نمی‌شود و اگر افراد معترض اصلاح این رشته ورزشی را مدنظر دارند باید به این نکته توجه کنند که نوع بیان اعتراض به این موضوع بسیار مهم است.
در حالی که معترضان به مجمع انتخاباتی هیئت جودو به چینش اعضای مجمع اعتراض دارند، غیور در این خصوص گفت: اساسنامه برگزاری مجامع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی و شرایط افراد شرکت‌کننده در این مجمع بر اساس آیین‌نامه‌های سازمان تربیت‌بدنی تنظیم شده‌ است.
وی با بیان اینکه افرادی که استحقاق داشته باشند به عنوان اعضای مجامع انتخاباتی مشخص می‌شوند، افزود: بر همین اساس در حوزه داوران و مربیان، افرادی انتخاب شدند که با فدراسیون و هیئت همکاری داشته و در حال فعالیت در این رشته هستند.
غیور با اشاره به انتخاب قهرمانانی که در سال جاری بالاترین مقام‌ها را به دست آورده‌اند، گفت: برای انتخاب نمایندگان شهرستان‌ها از تمام شهرستان‌هایی که در زمینه جودو فعالیت دارند، دعوت شد و با رای‌گیری پنج شهرستان انتخاب شدند و حضور هر یک از شهرستان‌ها تصادفی بوده است.

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/5/9 و ساعت 3:32 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 14
مجموع بازدیدها: 393237
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو