سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
خداوند متعال، دوست دارد که میان فرزندانتان به عدالت رفتار کنید. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکلات ایجاد شده برای برج جهان‌نما، درس بزرگی برای شورای شهر و شهرداری اصفهان بود که بدانند اصفهان تنها به مردم این شهر تعلق ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:
جهان‌نما درس بزرگی برای مدیران شهری اصفهان بود

 عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکلات ایجاد شده برای برج جهان‌نما، درس بزرگی برای شورای شهر و شهرداری اصفهان بود که بدانند اصفهان تنها به مردم این شهر تعلق ندارد.

غلامرضا شیران با اشاره باقی ماندن میدان امام(ره) در فهرست آثار تاریخی جهانی یونسکو اظهار داشت: سال‌ها پیش شهرداری بدون مطالعه کاروانسرای قدیمی صفوی را در مرکز شهر ویران کرد تا برجی همچون جهان‌نما را به جای آن بسازد.

*‌ شورای شهر و شهرداری در ساخت جهان‌نما تخلف کرده‌اند
وی با بیان اینکه جهان‌نما سازه‌ای ناهماهنگ با سیما و منظر شهری اصفهان است، افزود: در تصویب و اجرای این طرح هم شهرداری و هم شورای شهر تخلف کرده‌اند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگر یک شخص عادی تخلفی همچون ساخت و ساز غیرمجاز حتی به اندازه یک متر انجام دهد، شهرداری به شدت با او برخورد می‌کند، اما خود شهرداری به دلیل منافع فراوان به چنین تخلفات بزرگی دست می‌زند و کسی هم نمی‌تواند با این تخلفات برخورد جدی کند.
وی خاطرنشان کرد: جای خوشحالی دارد که دولت و استانداری اصفهان با جدیت و حساسیت بالایی پیگیر مسایل جهان‌نما بودند و بالاخره شهرداری نیز به تخریب این برج گردن نهاد.

*‌ جهان‌نما درس بزرگی برای شهرداری و شورای شهر اصفهان بود
شیران بیان داشت: اگر جهان‌نما تخریب نمی‌شد، ممکن بود سرنوشت بسیار بدی برای اصفهان که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و میراث تاریخی جهان اسلام است، رقم بخورد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات ایجاد شده برای جهان‌نما درس بزرگی برای شورا و شهرداری اصفهان بود، ادامه داد: مدیران شهری اصفهان باید بدانند که اصفهان فقط متعلق به مردم این شهر نیست و به عنوان یکی از زیباترین شهرهای تاریخی در دنیا شناخته شده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: انتظار می‌‌رود دولت خدمتگزار و استانداری مانند همیشه حساسیت‌های لازم را نسبت به اصفهان اعمال کنند تا دیگر شاهد تکرار چنین مشکلات بین‌المللی نباشیم.

*‌ پروژه‌های مهم باید با مشارکت میراث فرهنگی انجام شود
وی اضافه کرد: تصمیم‌گیری و طراحی پروژه‌های مهم به ویژه در مرکز شهر، باید با مشارکت فعال و رای مثبت میراث فرهنگی و استانداری انجام شود.
شیران با انتقاد شدید از اعضای شورای شهر و شهرداری اصفهان مبنی بر عدم توجه به حفظ بافت تاریخی و میراث فرهنگی افزود: حامی میراث فرهنگی بودن تنها یک شعار است که از سوی برخی از اعضای شورا و شهرداری مطرح می‌شود و از افرادی که علاقه زیادی به ساخت و ساز دارند، انتظار دیگری نیز نمی‌رود.
وی در پاسخ به سخنان برخی از اعضای شورای شهر سوم مبنی بر عدم دخالت و ایفای نقش در تصویب و ساخت جهان‌نما تصریح کرد: برخی از اعضای شورای شهر سوم اصفهان خود را در هر پروژه‌ای که با موفقیت انجام شود، دخیل می‌دانند، اما در هر زمینه‌ای که احساس کنند منافعشان به خطر می‌افتد، خود را کنار می‌کشند.

*‌ دخالت یونسکو شهرداری را وادار به تخریب جهان‌نما کرد
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اگر دخالت یونسکو در این موضوع نبود که شهرداری را مجبور به این کار ‌کرد، شاید هیچگاه جهان‌نما تعدیل نمی‌شد.
وی با اشاره به دخالت‌های عجیب اعضای شورا در برخی مسایل کلان شهر گفت: برخی از اعضای شورا همچنان در فضای ریاست بر شهر سیر می‌کنند و در بسیاری از موارد نیز هر کاری را خودشان بخواهند، انجام می‌دهند.

*‌ کمک دولت برای تعدیل جهان‌نما اقدام جوانمردانه‌ای بود
شیران با قدردانی از کمک‌های نقدی دولت برای تعدیل جهان‌نما افزود: دولت جوانمردی کرد و مبالغی برای کوتاه کردن جهان‌نما پرداخت، هرچند باز هم جای نگرانی بود که اگر لحظه‌ای غفلت صورت بگیرد، این بودجه‌ها نیز صرف ساخت‌و‌ساز نابجا شود.

 

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/5/10 و ساعت 5:42 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392766
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو