سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
از امام رضا علیه السلام پرسیده شد : آیا مردم می توانند پرسیدن از چیزی را که بدان نیاز دارند واگذارند؟ فرمود : نه . [یونس بن عبد الرحمان از برخی یارانش]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

 رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی اصفهان گفت: اتحادیه فروشندگان صنایع دستی استان اصفهان حضور فعال سفارتخانه‌ها در معرفی صنایع دستی ایرانی را از وزارت امور خارجه خواستار و پیگیر اجرای آن است.

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی اصفهان:
سفارتخانه‌ها نمایشگاه دائمی صنایع دستی ایران می‌شوند

 رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی اصفهان گفت: اتحادیه فروشندگان صنایع دستی استان اصفهان حضور فعال سفارتخانه‌ها در معرفی صنایع دستی ایرانی را از وزارت امور خارجه خواستار و پیگیر اجرای آن است.

غلامعلی فیض‌الهی اظهار داشت: در نشستی که در روز پنج‌شنبه با وزیر امور خارجه برگزار شد، پیشنهاد دادیم که با همکاری سفارتخانه‌های موجود در کشورهای مختلف به عرضه صنایع دستی در کشورهای مختلف بپردازیم تا با این روش هم با سلیقه مردم مختلف دنیا آشنا شویم و هم بتوانیم با آنها ارتباط فرهنگی برقرار کنیم.
وی اضافه کرد: از آنجایی که در حال حاضر به علت تبلیغات کاذبی که علیه کشور ایران انجام گرفته و همچنین کمبود امکانات، گردشگران کمتری به ایران می‌آیند راه معرفی هنر ایرانی به دیگر کشورها برپایی نمایشگاه در کشورهای مختلف است.
وی افزود: با توجه به مصوبه سفر هیئت دولت که در سال گذشته تصویب شد قرار بود تا پایان سال گذشته محصولات خارجی از بازارهای صنایع دستی موجود در اماکن تاریخی جمع‌آوری شود.
فیض‌اللهی با اشاره به همکاری هنرمندان و صنعت‌گران در راستای اجرای این مصوبه تصریح کرد: خوشبختانه برخلاف تفکرات مسئولان، فروشندگان این محصولات همکاری خوبی از خود نشان دادند و در همین راستا مسئولان هم برای جلوگیری از ضرر این فروشندگان به آنها اجازه فروش اجناس در ایام عید نوروز را دادند تا محصولات باقیمانده خود را به فروش برسانند و حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه این محصولات را جمع‌آوری کنند.
وی ادامه داد: عدم همکاری برخی از این فروشندگان باعث برخورد جدی با آنان شد که بعد از تعطیلی چند مغازه‌، آنها نیز همکاری لازم را انجام دادند و در حال حاضر بیش از 80 درصد از این محصولات جمع‌آوری شده است و قرار است تا پایان مرداد تمام این محصولات جمع‌آوری شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی اصفهان تاکید کرد: همچنین گروهی برای پیگیری فرستاده می‌شود که در صورت عدم همکاری، علاوه بر جریمه‌ای به مبلغ دو برابر اجناس موجود در مغازه‌ها، مغازه‌ آنها نیز پلمب می‌شود.
وی کیفیت مناسب و فروش صنایع دستی ایرانی را از شروط برخورداری هنرمندان صنایع دستی اصفهان از مزایای سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان دانست و افزود: برخورداری از بیمه هفت تا 10 درصدی و اعزام به کشورهای دیگر برای معرفی صنایع دستی داخلی از جمله این مزایا است.

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در دوشنبه 89/5/11 و ساعت 3:50 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392753
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو