سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
حکیم نیست آنکه با کسی که از معاشرتش ناگزیر است پسندیده رفتار نمی کند، تا آن گاه که خداوند برایش راهی بگشاید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: پذیرش دانشجوی جدید علمی کاربردی در سال جاری هم ادامه پیدا می کند و جریان آن به هیچ وجه متوقف نمی شود.

 

پذیرش دانشجوی علمی کاربردی متوقف نمی شود

سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: پذیرش دانشجوی جدید علمی کاربردی در سال جاری هم ادامه پیدا می کند و جریان آن به هیچ وجه متوقف نمی شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ،  دکتر عبدالرسول پورعباس در حاشیه مراسم تودیع رییس سابق دانشگاه و معارفه خود به عنوان سرپرست این دانشگاه در جمع خبرنگاران افزود: با موافقت رییس جمهوری ، پذیرش دانشجوی جدید علمی کاربردی در سال تحصیلی 90-89 به روال سابق ادامه پیدا می کند اما از سال 90 به بعد پذیرش دانشجو باید به روش جدیدی که در دست تدوین است صورت گیرد.

وی گفت: از سال 90 به بعد فعالیت خود را در قالب نظام حرفه ای مهارتی دنبال می کنیم و در رشته های مهارتی که به حوزه ما مربوط می شود پذیرش دانشجو خواهیم داشت و رشته هایی که آکادمیک محسوب می شوند را به آموزش عالی، واگذار خواهیم کرد.
دکتر پورعباس در مورد امکان راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی در مجموعه علمی کاربردی یا نظام حرفه ای مهارتی توضیح داد: این نوع تحصیلات در نظام آموزش آکادمیک تعریف شده است و تحصیلات ما به صورت مهارتی است اما با این حال، ما نیز عناوین و مدارک خود را طراحی می کنیم و به معادل سازی آن با مدارک دانشگاهی نیز خواهیم پرداخت.

وی تصریح کرد: همانطور که مدارک حوزه های علمیه با مدارک صادره از دانشگاه، به صورت معادل، سنجیده می شود معادل سازی مدارک مهارتی با مدارک آکادمیک نیز در دستور کار قرار دارد تا دانشجویان نظام مهارتی در صورت نیاز بتوانند در دانشگاه هم ادامه تحصیل بدهند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی، فرصت تعیین شده برای تشکیل و تدوین نظام آموزش مهارتی کشور را حدود هفت تا هشت ماه آینده ذکر کرد.
 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در سه شنبه 89/5/12 و ساعت 3:6 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 48
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392792
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو