سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه را دانش نیست، هدایت نباشد . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

 عضو گروه رباتیک پژوهش‌سرای استاد طاهر شهرضا گفت: ربات ساخته شده توسط گروه پژوهشی استاد طاهر، نقطه پیدایش مین را نمایش می‌دهد.

به منظور استفاده در عملیات‌های نظامی؛
ربات نمایش‌دهنده نقطه پیدایش مین در اصفهان ساخته شد

 عضو گروه رباتیک پژوهش‌سرای استاد طاهر شهرضا گفت: ربات ساخته شده توسط گروه پژوهشی استاد طاهر، نقطه پیدایش مین را نمایش می‌دهد.

محمدرضا صهبایی با بیان اینکه در حال حاضر در حال آماده‌سازی ربات‌ها برای حضور در مسابقات رباتیک خوارزمی هستیم، بیان داشت: این دسته از رقابت‌ها در چند لیگ مین‌یاب، انسان‌نما، میکروموس و مین‌یاب دستی برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی به رقابت می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه بهترین کاربرد ربات‌های مین‌یاب برای فعالیت‌های نظامی و جنگی به کار می‌رود، افزود: در حال حاضر ربات‌های مین‌یاب ساخته شده، فقط برای شرکت در مسابقات و با توجه به قوانین مسابقات ساخته می‌شوند.
عضو گروه رباتیک پژوهش‌سرای استاد طاهر شهرضا تصریح کرد: ربات‌های مین‌یاب ساخته شده با کاربرد نظامی برای حرکت در محیط خاکی و زمینی تدارک دیده می‌شوند، اما ربات‌های مین‌یابی که برای حضور در مسابقات ساخته می‌شود فقط برای حرکت در پیست مسابقه که از جنس MDF است، ساخته شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه گروه رباتیک پژوهش‌سرای استاد طاهر شهرضا برای شرکت در مسابقات ربات مین‌یاب خودکار آماده می‌شود، اظهار داشت: این ربات قادر است منطقه را شناسایی و ویژگی‌های جغرافیایی و مختصات منطقه را بررسی و در نهایت آنها را مخابره کند.
صهبایی در مورد ویژگی‌های ربات ساخته شده توسط گروه رباتیک پژوهش‌سرای استاد طاهر بیان داشت: این ربات قادر است 360 درجه در جای خود بچرخد و با برخورداری از هشت موتور قادر است در تمام زمین‌ها حرکت کند و این در شرایطی است که از یک چرخ معمولی برای چرخ‌های آن استفاده شده است.
وی در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد ربات مین‌یاب گفت: تهیه نقشه ویژه ربات مین‌یاب از ویژگی‌های این ربات است که آن را از دیگر ربات‌ها متمایز کرده است.
عضو گروه رباتیک پژوهش‌سرای استاد طاهر شهرضا ادامه داد: در واقع این ربات قادر است نقطه‌ پیدا شدن مین را شناسایی و آن را به صورت یک پیام به شبکه بی‌سیم اطلاع دهد و آن را روی نقشه مشخص کند.

 


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/5/16 و ساعت 2:51 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 76
بازدید دیروز: 26
مجموع بازدیدها: 392741
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو