سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
قدرت حاکمان پاسبانان خداست در زمین او . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

17 مرداد که هر سال مصادف است با سالروز شهادت شهید محمود صارمی روز خبرنگار نام گذاری شده است روزمیثاق برای نوشتن حق و روز تقدیس قلم که می تواند فرصتی برای یاد اوری حق نگاری خبرنگاران و توجه این قشر تاثیر گذار در فعالیت های حرفه ای باشد.

روز خبرنگار و دغدغه هایی که حل نشده اند 
17 مرداد که هر سال مصادف است با سالروز شهادت شهید محمود صارمی روز خبرنگار نام گذاری شده است روزمیثاق برای نوشتن حق و روز تقدیس قلم که می تواند فرصتی برای یاد اوری حق نگاری خبرنگاران و توجه این قشر تاثیر گذار در فعالیت های حرفه ای باشد.


 17مرداد فرا رسید،روز خبرنگار روزی که به نام خبرنگاران، گزارشگران و نویسندگان مطبوعات و رسانه‌ های تصویری نامگذاری شده است.

در کشورمان هر کسی از دیدگاه و نظر خود، خبرنگاران را می ‌شناسند و آن‌ها را به تصویر می ‌کشند آن‌ها ویژگی‌هایی برای خبرنگاران در نظر می ‌گیرند جالب اینکه برخی مسئولان خبرنگاران را پیام‌آورن مشکلات، معضلات و حتی تلخ‌ کامی‌ها می‌ دانند.

البته کسانی هم هستند که خبرنگاران را سد راه خود می ‌دانند، باید اذعان داشت که فعلاً جایگاه حرفه خبرنگاری در کشورمان جا نیفتاده و تثبیت نشده است.

روزنامه‌ نگاران، خبرنگاران و اصحاب رسانه با انتشار خبرهای وزین، امید دهنده و راهگشا در جراید در تأمین و استقرار امنیت در جامعه نقش ارزنده‌ای را بر عهده دارند.

البته بستر‌سازی، ایجاد فضای مناسب روانی سالم در جامعه و نقد منصفانه و مشفقانه از عملکرد‌های نهاد‌ها، سازمان‌ها و خصوصاً مسئولان امر از جمله خدمات ارزنده روزنامه نگاران متعهد است.

باید جایگاه خبرنگار  این انعکاس دهنده مشکلات‌ و معضلات در سطح جامعه و خصوصاً در میان مردم کشورمان ارتقاء یابد و مسئولان خصوصاً آن‌هایی که خبرنگار را به چشم تبلیغاتچی می ‌بینند  نسبت به حفظ حرمت این قشر زحمتکش و نقاد جامعه و عملکرد مسئولان تلاش بیشتری معطوف دارند.

یک رسانه موفق نیز در عرصه های مختلف خبری همواره خود را مدیون زحمات و تلاش های بی وقفه خبرنگارانی می داند که در گرما و سرما و مواجهه با انواع ناملایمات و مشقت ها و بدون هیچ چشم داشتی در مسیر رسالتی که بر عهده دارد گام بر می دارد به این امید که افکار عمومی او را مورد تحسین قرار دهد.

امروزه آفت‌هایی به کار روزنامه ‌نگاران و خبرنگاران لطمه وارد می ‌کند مشکلات مالی، معیشتی و رفاهی از آن جمله است، اما یقیناً انجمن‌های صنفی و تشکل‌ها می‌ توانند این مشکلات را برطرف کنند تا خبرنگاران در راه شغل خود  که اطلاع‌ رسانی شفاف، صحیح و سالم است  قدم بردارند.

دغدغه خبرنگاران ما رفع مشکلات و کاستی‌ها است و باور داریم فعالان عرصه مطبوعات و رسانه‌ ها به اهداف متعالی‌ تر می‌ اندیشند و سلامت جامعه را جستجو می ‌کنند.
جایگاه خبرنگاران در جامعه  جانیفتاده است

 خبرنگار چیزی جز اصلاح امور جامعه و دادن پیام مردم به مسئولان چیز دیگری نمی‌ خواهد.

خبرنگاران در دنیای پیشرفته کنونی جایگاه بسیار مهمی را دارند و انعکاس دهنده درد و رنج مردم و زبان گویای جامعه هستند و گاه در راه اطلاع ‌رسانی تا پای جان پیش می‌ روند.

باید رسیدگی به مشکلات کاری، حرفه‌ ای و معیشتی خبرنگاران توجه ویژه شود، زیرا اگر این حرفه تضعیف شود قطعا امر اطلاع‌ رسانی در جامعه لطمه می‌ خورد.

 نبود یک تشکل مقتدر و منسجم در حمایت از خبرنگاران و آشنایی پایین بعضی از مسئولان از حرفه خبرنگاری در استان خراسان جنوبی مهم ‌ترین مشکل و چالش خبرنگاران استان است.

 برخوردهای غیر منطقی برخی از مسئولان استان با خبرنگاران در جریان گزارش و تهیه خبر موجب نارضایتی آنان شده است و با توجه به اینکه بسیاری از پیشرفت‌ها و اقدامات مرهون تلاش خبرنگاران و بازتاب گزارش و اخبار آنها است ولی مسئولان این خدمات ارزنده و بزرگ خبرنگاران را نادیده می ‌گیرند.

 

مسئولان از خبرنگاران انتظار دارند که موفقیت‌ها و کاستی‌ها و مشکلات آنان را بازگو کنند اما کسی در صدد ایفای حقوق خبرنگاران نیست.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/5/17 و ساعت 6:57 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 70
مجموع بازدیدها: 393612
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو