سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
همواره بیندیشید که آن مایه زندگانی دل [امام حسن علیه السلام]
 
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بقالی‌ها و خواروبارفروشی‌ها به لحاظ مسائل بهداشتی مجاز به عرضه زولبیا و بامیه، حلیم و آش نیستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
خوار‌و‌بارفروشی‌ها مجاز به فروش زولبیا و بامیه نیستند

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بقالی‌ها و خواروبارفروشی‌ها به لحاظ مسائل بهداشتی مجاز به عرضه زولبیا و بامیه، حلیم و آش نیستند.

کمال حیدری اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور تامین بهداشت و ایمنی مواد غذایی عرضه شده به بازار، کارشناسان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری مراکز بهداشت شهرستان‌ها با برنامه‌ریزی ویژه از محل‌های پخت و عرضه زولبیا و بامیه، حلیم بادمجان، آش و مراکز عرضه خرما و رطب و دیگر مواد غذایی پرمصرف در این ماه بازدید و بر چگونگی تهیه و عرضه این مواد نظارت کردند.
وی بیان داشت: مردم باید سعی کنند مواد غذایی را از فروشگاه‌هایی که اصول و موازین بهداشتی را رعایت می‌کنند، تهیه و از تهیه‌ مواد غذایی از دستفروشان و دوره‌گردان خودداری کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: واحدهای قنادی عرضه‌کننده زولبیا و بامیه برای بسته‌بندی و عرضه بایستی از انبرک مخصوص و یا دستکش یکبار مصرف استفاده کنند.
وی ادامه داد: جعبه‌هایی که زولبیا و بامیه و دیگر فرآورده‌های قنادی در آنها عرضه می‌شود باید دارای پروانه‌های بهداشتی از وزارت بهداشت باشد و فروشنده به منظور جلوگیری از تماس مواد غذایی با جعبه باید داخل آن ‌را با کاغذ سلوفان بپوشاند.
حیدری با اشاره به اینکه طباخی‌ها به منظور تزئین آش و حلیم بادمجان با پیاز داغ، دارچین و فلفل باید از لوازم مناسب همچون قاشق و نمک‌پاش استفاده کنند، تصریح کرد: ظروف یکبار مصرف موجود در بازار اغلب از جنس پلی‌استایرن است که این ظروف برای ریختن مواد غذایی داغ و چرب داخل آنها مناسب نیستند.
وی با بیان اینکه جنس منومر استایرن سرطان‌زا است و از ظرف یکبار مصرف وارد غذا می‌شود، ادامه داد: مردم باید برای خرید حلیم بادمجان، آش، کله پاچه و نظایر آن حتما ظروف مناسبی را از منزل با خود همراه داشته باشند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: هنگام خرید خرما و رطب از نظر ترشیدگی و آلودگی با لار و حشرات باید دقت شود و فقط خرما و رطب بسته‌بندی شده و ظروف بهداشتی را خریداری کنند، خرید خرما و رطب باز و فله‌ای در معرض آلودگی‌های محیطی، گرد و غبار و مگس و حشرات بوده، بهداشتی نیست.
وی بیان داشت: سبزیجات به دلیل وضعیت تولیدشان در مزارع مسلما آلوده‌اند و مصرف آنها بدون اینکه گندزدایی شده باشند، خطرناک است که برای خوردن سالاد و سبزی خام حتما آن‌ را باید سالم‌سازی (شست‌وشو، انگل‌زدایی و گندزدایی) کنند.
حیدری گفت: شهروندان می‌توانند مسایل و مشکلات بهداشتی مربوط به عرضه‌کنندگان مواد غذایی را در شهر اصفهان با تلفن‌های 4481117-4484491 و در شهرستان‌ها با مرکز بهداشت همان شهرستان مطرح کنند تا مورد رسیدگی و اقدام قرار گیرد.

 

فارس
 نوشته شده توسط سجاد عباسی در یکشنبه 89/5/24 و ساعت 5:37 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 115
بازدید دیروز: 79
مجموع بازدیدها: 392859
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو