سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
روزگار تن‏ها را بفرساید ، و آرزوها را تازه نماید ، و مرگ را نزدیک آرد ، و امیدها را دور و دراز دارد . کسى که بدان دست یافت رنج دید ، و آن که از دستش داد سختى کشید . [نهج البلاغه]
 
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

بعد از گذشت 15سال از زمان کلنگ زنی و شروع ساخت مصلی اصفهان،نه تنها آماده وپذیرای نمازگراران نشده بلکه هر سال به مشکلات آن اضافه می شوداین در حالی است که امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان موضوع اصلی مطرح شده در این جلسه انتقاد در خصوص محرومیت پایتخت فرهنگ وتمدن ایران اسلامی از داشتن یک مصلی جهت برگزاری برنامه ها ومراسم مذهبی وملی بود.

انتقاد اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان:
پایتخت فرهنگ وتمدن اسلامی از داشتن مصلی محروم است
بعد از گذشت 15سال از زمان کلنگ زنی و شروع ساخت مصلی اصفهان،نه تنها آماده وپذیرای نمازگراران نشده بلکه هر سال به مشکلات آن اضافه می شوداین در حالی است که امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان موضوع اصلی مطرح شده در این جلسه انتقاد در خصوص محرومیت پایتخت فرهنگ وتمدن ایران اسلامی از داشتن یک مصلی جهت برگزاری برنامه ها ومراسم مذهبی وملی بود.

 طرح احداث مصلای اصفهان در سال 74 از ایده ای مطرح شده توسط استاندار و امام جمعه وقت این شهر و تحت عنوان یک مجتمع فرهنگی مذهبی با نام امام خمینی(ره) و مصلای بزرگ اصفهان در زمینی موقوفی به مساحت 84 هزار مترمربع با یک هیات امنای 13 نفره متشکل از 4 شخصیت حقوقی و همچنین 9 شخصیت حقیقی شکل گرفت. اما کم کم این ایده به یک طرح بزرگ چندمنظوره در قالب 18 پروژه به مساحتی در حدود 200 هزار مترمربع شامل مصلای اصفهان برای برگزاری نمازهای جماعات و همچنین طرح هایی چون کتابخانه، مجتمع تجاری، استخر دوقلوی زنانه و مردانه، سالن اجتماعات، سالن نمایش فیلم و تئاتر، موزه، دانشکده علوم قرآنی، ورزشگاه و... تبدیل شد.

بهره برداری از مصلی درصورت واگذاری مدیریت این مجموعه به شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که در بسیاری از شهرها نماز جمعه در مصلی شهر برگزار می شود اما در شهر اصفهان مردم همچنان از داشتن یک مصلی مناسب محرومند و نماز را در میدان امام و گوشه خیابان برگزار می کنند،گفت:در صورتی که این پروژه به مدیریت شهری واگذار شود تا یکسال آینده در اختیار شهروندان اصفهانی قرار می گیرد.

مهندس عباس حاج رسولیها با بیان این که یکی از مهم ترین مشکل مصلی،هیات امناء آن است،افزود:از همان ابتدا اوقاف در خصوص واگذاری زمین برای ساخت مصلی تخلف کرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر مصلی بیش از 24میلیارد تومان به شهرداری اصفهان بدهکار است،تصریح کرد:در صورتی که پرونده مصلی باز شود مشخص می شود که این پروژه با چه تخلفاتی ساخته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان به ساخت مجموعه تجاری در کنار مصلی اشاره کرد و اظهار داشت:شهرداری اجازه داده بود که 100متر از مصلی رایگان به مجموعه تجاری اختصاص دهد این در حالی است که اکنون 14هزار متر مربع به این مجموعه اختصاص یافته است.

حاج رسولیها راه حل این مشکل و تقبل هزینه مصلی از سوی مسوولان شهر را تنها در واگذاری مصلی به شورای شهر و شهرداری دانست و خاطر نشان کرد:پیشنهاد واگذاری پروژه مصلای به هیات امنای آن داده شده است، اما تاکنون شهرداری اصفهان پاسخی در این زمینه دریافت نکرده است.

وی با بیان این که در صورت تحقق مدیریت واحد شهری ،پروژه مصلی یکساله تکمیل می شود،ادامه داد:بعید می دانم بودجه ملی به این پروژه اختصاص یابد پس بهتر است به مدیریت شهری واگذار گردد تا هر چه سریعتر در اختیار مردم اصفهان قرار گیرد.

ساخت مجموعه تجاری در کنار مصلی توجیهی ندارد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این که بعد از گذشت 15سال هنوز این طرح به سرانجام نرسیده است،گفت:اصفهان به عنوان یکی از کلان شهر های کشور هنوز مکانی برای برگزاری مراسم های مذهبی و ملی ندارد از این رو لازم است مسوولان در این خصوص تدابیر ویژه اتخاذ کنند.

ابوالفضل قربانی افزود:مردم شریف اصفهان دیروز همزمان با روز جهانی قدس در گرمای بالای 37 درجه درشرایط سخت و گرمای طاقت فرسا درمیدان امام حضور یافته و مسوولیت خود را انجام دادند اما این سوال مطرح می شود که آیا مدیران وظایف خود را برای آسایش و راحتی مردم انجام داده اند؟

وی با بیان این که در سالهای آینده روز قدس همزمان با اوج تابستان است،تصریح کرد:باید تدابیر ویژه و برنامه ریزی منسجمی انجام شود تا هر چه سریعتر این مجموعه در اختیار نمازگزاران قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با انتقاد از ساخت مجموعه تجاری در کنار مصلی خاطر نشان کرد:ساخت مجموعه تجاری با این طرز فکر که مباحث اقتصادی  مرتفع می شود،اشتباه است،چرا که مصلی یک مجموعه فرهنگی است.

 محل کنونی برگزاری نماز جمعه در شان مردم اصفهان نیست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز از ساخت 14هزار متر مربعی مجموعه تجاری در کنار مصلی انتقاد کرد و گفت:با توجه به این که نماز جمعه نماد وحدت و قداست نظام جمهوری اسلامی است و در شهری که ادعا می شود پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است ساخت مجموعه تجاری در کنار این مکان مقدس زیبنده نیست.

سردار کریم نصر با بیان این که در روز جهانی قدس مردم در آفتاب سوزان حماسه ای بزرگ آفریدند،افزود:وظیفه مسوولان است که برای برگزاری چنین مراسمی مکان مناسبی در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت:محل کنونی برگزاری نمازجمعه در اصفهان در شان مردم این شهر نیست و مردم با مشکلات بسیاری در تابستان و زمستان برای برگزاری نماز در میدان امام اصفهان مواجه هستند.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در شنبه 89/6/13 و ساعت 4:12 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 68
بازدید دیروز: 26
مجموع بازدیدها: 392733
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو