سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هیچ شرفى برتر از اسلام نیست ، و نه عزتى ارجمندتر از پرهیزگارى و نه پناهگاهى نکوتر از خویشتندارى ، و نه پایمردیى پیروزتر از توبت و نه گنجى پرمایه‏تر از قناعت . و هیچ مال درویشى را چنان نزداید که آدمى به روزى روزانه بسنده نماید ، و آن که به روزى روزانه اکتفا کرد آسایش خود را فراهم آورد و در راحت و تن آسانى جاى کرد ، و دوستى دنیا کلید دشوارى است و بارگى گرفتارى ، و آز و خودبینى و رشک موجب بى‏پروا افتادن است در گناهان ، و درویشى فراهم کننده همه زشتیهاست در انسان . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 14

برای نخستین بار در خاورمیانه باغ تجربه ویژه سالمندان در اصفهان ساخته شد.

سالمندان اصفهانی صاحب باغ تجربه شدند

برای نخستین بار در خاورمیانه باغ تجربه ویژه سالمندان در اصفهان ساخته شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران عضو کمیته سلامت سالمندان کشور با اشاره به اینکه امروزه متأسفانه نگرش سالمند گریزی و سالمند هراسی در دنیا به گونه ای جا افتاده که اکثر افراد به خاطر این نوع نگرش تمایل دارند سالمندان را در مجامع عمومی خود قرار ندهند افزود:این مسئله سبب افسردگی و انزوا طلبی سالمندان شده است.
اسحاقی در ادامه گفت:برای جلوگیری از این روند بخشی از باغ غدیر به عنوان باغ تجربه متشکل از غرفه‌های مختلف از چهار ماه گذشته به صورت آزمایشی در اصفهان تشکیل شده است و برای انتقال سالمندان از تمامی نقاط شهر به این باغ اتوبوس رایگان وجود دارد.
وی تصریح کرد: سالمندان در این پارک می‌توانند از موسیقی زنده، پذیرایی، ورزش، آموزش و مشاوره رایگان بهره ببرند؛ همچنین غرفه مسایل معنوی به زودی در این پارک راه‌اندازی می‌شود.
عضو کمیته سالمندان کشور بیان داشت: بسته خدمتی از دو سال پیش برای سالمندان تعریف شده که شامل چهار محور شادابی و تحرک فیزیکی، بهبود تغذیه و ورزش، پیشگیری از استرس و فشار روانی است و همزمان در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.
گفتنی است در اصفهان نزدیک به 400 هزار سالمند زندگی می‌کنند که این بسته خدمتی برای 60 درصد از سالمندان استان اصفهان به اجرا در آمده است.


 نوشته شده توسط سجاد عباسی در پنج شنبه 89/7/8 و ساعت 2:52 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 20
مجموع بازدیدها: 392911
جستجو در صفحه

لینک دوستان
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو